Snublet over disse. Ser ut som tre flak-bunkere ytterst på Hamneset i Harstad. Datert 14. Juli 1950.
Kilde:Fjellanger Widerøre/Sør-Troms Museum
Kystfort i Harstad/Vågsfjordområdet
Moderators: Stutzpunkt, KOS
trenger litt hjelp hær...
møserbatterie harstad skal vist nok ut i fra det jeg klarer å finne ut av, vært i nærheten til 5/973og6/973 sollia 1 og 2.
området på bilde over, er sånn ca 5km i luftlinje fra "adolfkannonene" på trondenes og ca 5km i luftlinje fra sollia2(drøsshaugen) hva trenger det for å kunne "operere"? tenker da på stillinger, dekknigsrom, personell for våpenet og personell ellers.
møserbatterie harstad skal vist nok ut i fra det jeg klarer å finne ut av, vært i nærheten til 5/973og6/973 sollia 1 og 2.
området på bilde over, er sånn ca 5km i luftlinje fra "adolfkannonene" på trondenes og ca 5km i luftlinje fra sollia2(drøsshaugen) hva trenger det for å kunne "operere"? tenker da på stillinger, dekknigsrom, personell for våpenet og personell ellers.
På nordøstsiden av Kjøtta (i Harstad kommune) ses på høydedata noe som ligner en kanonstilling. Jeg finner ingen opplysninger om militær aktivitet på øya, hverken i krigstid eller senere. Noen som kjenner til stedet?
- Attachments
-
- Kjøtta.jpg (96.82 KiB) Viewed 146 times