Er denne av tysk opphav?
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/5VXQ4O/Avdekket-kjempehule-pa-Koengen
Ukjent hule på Koengen.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
som sagt. tegning levert av Natter. Så ukjent er den ikke 
http://www.kystfort.com/forum/viewtopic ... verresborg

http://www.kystfort.com/forum/viewtopic ... verresborg
Neppe ferdigbygd (tegningene er jo datert 21. desember 1944).
Ut fra beskrivelsen i BT er det nok snakk om dette, som jeg har markert med rød farge:
Ut fra beskrivelsen i BT er det nok snakk om dette, som jeg har markert med rød farge:
- Attachments
-
- Bilde1.jpg (249.9 KiB) Viewed 4259 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Eg burde vel strengt tatt ta turen til sentrum for å se denne med egne øyne. Men basert på bildet tatt inne fra selve tunnelen ligger åpningen mer i området merket med oransje sirkel.
- Attachments
-
- Skjermbilde_2019-02-12_17-49-48.png (579.46 KiB) Viewed 4241 times
La oss gjøre kystfort til et flott sted igjen.
Gi Grøtta og Hårberg sparken!
Last edited by EspenB on 04 May 2025 0:55, edited 1 time in total.
Jaja, så fikk du sagt det her ogI dette tilfelle er det på sin plass å nevne at en digitalisering av dokumenter, plantegninger eller foto ikke gir den digitaliserte utgaven noe som helst vern mot bruk av tredjepart.

Paul S.
Last edited by EspenB on 04 May 2025 0:54, edited 1 time in total.
Tror du misforstår meg litt. Har innsett at man har ingen rettigheter, og det er greit nok. Men jeg må få lov til å mislike at der er folk som bruker det de finner på nett.Enkelte folk i miljøet har tydeligvis ikke sansen for internasjonal åndsverklovgivning.
Da må jeg få lov til å holde mine greier unna internett så slipper jeg å bry meg om sånt. At du farer omkring på nett og Facebook og minner oss som samler på foto m.m. at vi er mindre begavet som ikke forstår at du kan gjøre som vil, er heller ikke så kjekt. Har jo fått kritikk bla fra deg om retusjerte bilder jeg har lagt ut på nett. At jeg driver med historieforfalskning osv. Av andre så har jeg også fått dritt fordi jeg gjemmer ting på kistebunnen. Hvorfor skal du hele tiden påpeke at det som andre bidrar med er felleseie ?
Ett eksempel, to album fra Vestfold,300 bilder+ diverse fargedias av nybygde bunkere og kanonstillinger, Inspeksjon av kystfort, vedkommende tatt S/H bilder av kanoner, utstyr, omtrent alt du kan tenke deg av infrastruktur. Pris opp mot 2000 EU. Forventer du å få de albumene servert i fanget, lagt ut på internett til allmenn bruk ? Eller om man reiser til Bundesarchiv eller riksarkivet en uke, reisekostnader, opphold, mat m.m. Blir fort noen tusenlapper. Synes ikke du det er greit at jeg bruker det selv, eller forventer du å få en minnepinn i posten ?
Ville selv ikke brukt bilder fra internett i en publikasjon, om så var så ville jeg spurt om det var greit. Hvis intet svar eller nei så ville jeg stått over.
Som nevnt i tidligere fora. ALLE bilder jeg ligger ut på nett er beskjært, og retusjert. Ingenting er postet i sin orginalform. Jeg har ingen rettigheter når de er publisert, men forbeholder meg retten til å gjøre som jeg vil med mine bilder el scan.
Paul S.
Last edited by EspenB on 04 May 2025 0:54, edited 1 time in total.