Spørs om ikke blir nødt til å ta en tur rundt Møre og Romsdal til våren, og sette av litt bedre tid enn hadde sist gang

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hvor ca. eksakt ut i fra luftkartet lå denne 2cm luftvernstillingen (det nederste bildet)? Har nemlig lett og lett etter "den andre" 2cm-stillingen ett par ganger tidligere når jeg har vært der. Den første luftvernstillingen er jo ganske forseggjort i betong m. dekningsrom/ammobunker, på nedsiden av veien v. innkjørselen til batteriområdet, men # 2 som du har tydligvis har tatt bilde av, har jeg selv ikke funnet ennå. Den er ikke på Flatmarks kart, noe som tilsier at han på den tiden boka ble skrevet (1994), ikke hadde funnet den heller.TommyG wrote:Som sagt, så ble jeg fascinert over dette fortet, selv om det var fryktelig overgrodd, eller kanskje pga det.
Spørs om ikke blir nødt til å ta en tur rundt Møre og Romsdal til våren, og sette av litt bedre tid enn hadde sist gang
Hmm, definetivt ikke objekt #16. Ifølge GPS'en så er dette trolig objekt # 7:TommyG wrote:Geotaggingen på bildet ser ut til å påstå at den befinner seg på denne posisjonen:
GPS Altitude : 64 m Above Sea Level
GPS Latitude : 62 deg 29' 35.22" N
GPS Longitude : 6 deg 10' 40.70" E
GPS Position : 62 deg 29' 35.22" N, 6 deg 10' 40.70" E
Jeg skal ikke garantere at dette er nøyaktig, da GPS-en jeg hadde den gangen ikke var av den beste sorten og i tillegg hadde en lei tendens til å gå tom for batteri i tide og utide.