Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Siden det ikke har noe med kystfort eller militære installasjoner å gjøre, kan jeg kanskje raskt svare på mitt eget spørsmål. Skarvesetet er vel det nærmeste man kommer et fuglefjell i Oslofjorden. I sydvestenden av den lille øya er det en loddrett fjellvegg som er helt hvit av fugleskitt og kan sees på lang avstand. Det merkelige er at mange steder i veggen ser det ut som om fugleskitten kommer ut av horisontale sprekker i fjellet. Sannsynligvis har den først kommet ned i vertikale sprekker, før den tyter ut igjen i horisontale sprekker.
Fenomenet har vel også gitt grobunn for spekulasjoner om et hemmelig fjellanlegg på øyen da man har ment at fugleskiten er mineraler som skilles ut fra betong el...lilje wrote:Siden det ikke har noe med kystfort eller militære installasjoner å gjøre, kan jeg kanskje raskt svare på mitt eget spørsmål. Skarvesetet er vel det nærmeste man kommer et fuglefjell i Oslofjorden. I sydvestenden av den lille øya er det en loddrett fjellvegg som er helt hvit av fugleskitt og kan sees på lang avstand. Det merkelige er at mange steder i veggen ser det ut som om fugleskitten kommer ut av horisontale sprekker i fjellet. Sannsynligvis har den først kommet ned i vertikale sprekker, før den tyter ut igjen i horisontale sprekker.

Ny oppgave: Hva/hvor?
- Attachments
-
- IMG_1924.jpg (187.95 KiB) Viewed 1802 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
- Jon-Vegard
Mandal. Uranienborg? Kanonstilling.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
http://kart.finn.no/?lng=5.32189&lat=60 ... erdefinertKvarven wrote:Hvor?
Informasjon som ikke deles, går tapt!