Vesterøen fort

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jeg har laget noen sider med info fra Vesterøen fort i Sandefjord, eller Folehavna fort som det heter lokalt (HKB 5/980)

Ta en titt og se om det er noe av interesse
http://www.folehavna-fort.com/

Mvh
Yngvar Halvorsen
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

glimmrende side må jeg si.

har vært inne på den et par ganger allerede, mye spennende på siden din.

Werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

hei og velkommen til forumet. Bra side og denne dukker snart opp på linkene jeg jobber med på kystfort sidene.

Erik E
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 19:36, edited 1 time in total.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Takk for ros, når interessen er der så er det ikke vanskelig å finne frem til info om det man ønsker. Har sikkert godt ned tre kilo i mine klatringer i fjell og kratt. Prøver i vinter på å få kommunen til å rydde løpeganger og bunkersinnganger på Folehavna men problemet er at området er privat så det er bare friluftsloven som gjleder der ut.
Jeg er medlem og aktiv i det lokale Kystlag og prøver å presse på kommunen derfra også.
Har også en ide om å sette opp en infotavle med kart og info om hva som er å se der ute.

Det er imidlertig noen installasjon som jeg ikke vet hva er, kanskje noen av dere kunne gå inn på mine sider å se på bildene jeg omtaler som uidentifiserte?

Mvh
Yngvar Halvorsen[/url]
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”