http://www.aftenbladet.no/energi/klima/ ... 587453.eceDe ni kystfylkene fra Rogaland til Finnmark ønsker å plante 900 millioner grantrær, som skal kunne binde opp til 20 prosent av det norske CO2-utslippet
Slutten på kystfort slik vi kjenner dem?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Jeg hadde faktisk ikke trudd at klimaproblemet skulle hente inn kystfortene langs kysten!
Jeg er for ett bra miljø, dont get me wrong, men å lese att 900 millioner trær skal plantes!? Håper det blir med ønsket.. først er det vindmøller.. og nå trær langs kysten?
Som ung så kastet jeg steiner i havet og mente at den ville stige med noen micromicromicromillimeter, men det gjorde den ikke. Idag ser jeg samme tullet når det gjelder CO2-utslipp.
Erik
Jeg er for ett bra miljø, dont get me wrong, men å lese att 900 millioner trær skal plantes!? Håper det blir med ønsket.. først er det vindmøller.. og nå trær langs kysten?
Som ung så kastet jeg steiner i havet og mente at den ville stige med noen micromicromicromillimeter, men det gjorde den ikke. Idag ser jeg samme tullet når det gjelder CO2-utslipp.
Erik
PDT_Armataz_01_02 Dette er jo klart som blekk!
Hvis vi ikke kan redde regnskogen - for vi lage en!
Sånn er det med den saken. Spesielt vet jo vi at grantrær skaper grobunn for mange flotte dyr og insekter. Eller hva det de ikke gjore, sier du?
Kanskje det er på tiden at disse kreative sjelene tar en oppsummering på all planting som har vært gjort over det ganske land.
Erling
Hvis vi ikke kan redde regnskogen - for vi lage en!
Sånn er det med den saken. Spesielt vet jo vi at grantrær skaper grobunn for mange flotte dyr og insekter. Eller hva det de ikke gjore, sier du?
Kanskje det er på tiden at disse kreative sjelene tar en oppsummering på all planting som har vært gjort over det ganske land.
Erling
Ser at du nevner vindmøller, Erik. Hva om vi faktisk hadde satt opp vindmøller rundt på kystfortene? Da hadde vi sluppet å bekymre oss for at bebyggelsen skal komme krypende, for ingen vil jo bo i nærheten av en stygg, ekkel vindturbin. I tillegg slår vi et slag for miljøet.
Ja, en R622 er vel perfekt som et fundament for en vindmølle. Håper mølla kommer i samme betong-farge da!
Men ellers så er det en rekke gode innlegg på artikkelen fra en rekke personer. Likte denne jeg:
Erik
Men ellers så er det en rekke gode innlegg på artikkelen fra en rekke personer. Likte denne jeg:
hehe... ja, jeg trenger faktisk mer panel på hytta!.
Klart me må ha gran og furu.. ellers må jo Ola Hyttemann sidda å tvinna strikkepinner, når han egentligt sko ha spikra merr panel i stuå på hyttå for 13. gang. Det blir ein dualigt kjibe ferie!
Erik
+Hei!
Kan rapportere at HKB 3/983 allerede har oppfylt sine klimaforpliktelser med hensyn til skogvekst
Sigfred R.
Kan rapportere at HKB 3/983 allerede har oppfylt sine klimaforpliktelser med hensyn til skogvekst

Sigfred R.
- Attachments
-
- Inngang lyskasterbunk.jpg (197.08 KiB) Viewed 488 times