Etter å ha "grov-rekognosert" nord, øst og vest for Haugesund etter installasjoner - var det på tide med en tur sørover. Vet ikke så mye om eventuelle installasjoner her, ennå, uten at det ihvertfall ikke fantes "store kanoner" i området (som vi vet om ... men en skal aldri etc... )
Britene kom jo over og la miner i Karmsundet fra fly ved flere anledninger - så det var vel et og annet FLAK langs fjorden her skulle en tro, på begge sider. Dessuten burde det være infanteristillinger og forlegninger for et par kompanier - ville jeg tippe, uten at jeg vet noe mer konkret ennå...
Imidlertid hadde jeg fått tips fra en god kollega om noen "Hitlertenner" som fremdeles stod langs veien - så disse ville jeg se på også, det er jo i det minste betong i de - og så tydet de på "landgangsfrykt" i området ;-)
De er jo i grunnen ganske så sjeldne å se her i distriktet nå - jeg vet ikke hvor f.eks. alle de som var i bruk inne i byen er blitt av ... Nyekaien ?

Jeg fulgte veien så langt det lot seg gjøre mot Karmsundet etterpå, utover mot Snik, og det er nok et "potensiale" også her. Men som vanlig uhyggelg tett løvverk. Det var disse O-kartene da, hvor er de når en trenger dem

Tror nok det ligger noen "skatter" og venter også her - og det kan bli mye bra "terreng-trim"

mvh
KOS