Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Type bunker?
- Attachments
-
- 20130512_153923.jpg (318.18 KiB) Viewed 2004 times
Ikke riktig nr, men ikke langt unna.
Får ikke utformingen til å stemme med noen av "flankebestrykningsbunkerne" (flankemuren skulle i så fall gått direkte ut fra nisjen). Om en tar høyde for at dette er en tilpasning, kan R620 og R630 være kandidater, men tror ikke nisjen på disse er utformet slik.
Sitter da kun igjen med en kandidat: R105?
Sitter da kun igjen med en kandidat: R105?
Informasjon som ikke deles, går tapt!
-
Det er riktig det Morten.
Alle de nevnte svarene har kanskje samme frontplate? I Rolf sin bok har vel alle også lengre eller kortere flankemur, men R630'en på Foldvik er bygget uten flankemuren. Og det har jeg sett andre steder også, så det er vel ikke uvanlig.
Din tur Morten!

Alle de nevnte svarene har kanskje samme frontplate? I Rolf sin bok har vel alle også lengre eller kortere flankemur, men R630'en på Foldvik er bygget uten flankemuren. Og det har jeg sett andre steder også, så det er vel ikke uvanlig.
Din tur Morten!

Mvh
Yngvar
Yngvar
-
Da er det vel Fasting Skanse på Kråkerøy som er basen for fotografen. 

"Et Citadeller en festning som beskytte en by, noen ganger med et slott.[1] Begrepet stammer fra samme latinske rot som ordet "by", civis, betyr borger"
Ref.: Citadelløya utenfor Stavern
"Et Citadeller en festning som beskytte en by, noen ganger med et slott.[1] Begrepet stammer fra samme latinske rot som ordet "by", civis, betyr borger"

Mvh
Yngvar
Yngvar
Yngvar; jeg skjønte begrepet, men det blir ikke brukt her
( kan gi deg et halvt poeng Yngvar
)
Huth fort og fasting skanse var de begrepene jeg ville fram til, siden jeg skrev spørsmålet i flertall. Som altså er en del av Fredrikstad festning .....
Helt riktig Henrik, din tur

Huth fort og fasting skanse var de begrepene jeg ville fram til, siden jeg skrev spørsmålet i flertall. Som altså er en del av Fredrikstad festning .....
Helt riktig Henrik, din tur

MVH Morten C.