Får komme med en kjapp oppfølger da.
Spørsmålet er hvor dette bildet er fra.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Ser ut som Admiral Otto von Schrader i tet?
Flere ting jeg ikke får til å stemme i bakgrunnen (som kirketårnet), men jeg er usikker på hvordan det så ut på den tiden, så tar sjansen på å tippe Marineholmen i Bergen?
Flere ting jeg ikke får til å stemme i bakgrunnen (som kirketårnet), men jeg er usikker på hvordan det så ut på den tiden, så tar sjansen på å tippe Marineholmen i Bergen?
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Er Admiral Otto von Schrader ja. Men bildet er ikke fra Marineholmen el Bergen.Ser ut som Admiral Otto von Schrader i tet?
mvh
Paul S.
- Stutzpunkt
- Moderator
Hmm....Kristiansand-Süd med Bredow rett bak Schrader? 

Mvh
Tormod
Tormod
- Stutzpunkt
- Moderator
Hvor i Norge er dette bildet tatt? Det ser kanskje litt vanskelig ut, men det burde ikke være såå ille ;-)
- Attachments
-
- granat_quiz.jpg (142.69 KiB) Viewed 1717 times
Mvh
Tormod
Tormod
Muligens helt på jordet nå, men man må jo prøve seg...Stutzpunkt wrote:Hvor i Norge er dette bildet tatt? Det ser kanskje litt vanskelig ut, men det burde ikke være såå ille ;-)

Hvis en går ut fra at det er en 38cm granat skutt fra batterie Vara (ikke helt urimelig mtp din tilknytning til Møvik...), kan det ikke være langt derfra. Granaten ser jo hel og fin ut også, så den har neppe kommet i overlydsfart fra stor høyde. Kanskje en feil på kardusen som har gitt ekstremt lav utgangshastighet, slik at den ramlet ned på Flekkerøy et sted?
- Stutzpunkt
- Moderator
Ikke helt
Du var riktignok ikke så veldig unna mtp kaliber. (Et stort hint er at bildet er knyttet opp mot en spesiell hendelse)

Mvh
Tormod
Tormod
Hmm... det er jo vanskelig å se om granaten faktisk er skutt, så et alternativ kan være en eksplosjonsulykke hvor ting har blitt slengt avgårde... En botaniker kunne kanskje begrenset området noe basert på vegetasjon, men jeg må nok melde pass foreløpig 

- Stutzpunkt
- Moderator
Nix! (Granaten har blitt skutt avgårde og gått i bakken som en blindgjenger)
Mvh
Tormod
Tormod