Hei.
Dette er kansje ikkje rette forumet og spørre men var innom ebay hin dagen og kjøpte meg en frakk som vist nokk skal være ekte. Lurte bare på om noen her støtter dette eller vil si det er en falsk.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0199081410
-Thomas
Skinn Frakk. Ekte / Uekte?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hei Thomas,
Sorry eg kan ikkje svare på om den er autentisk krigsbytte eller ikkje, men eg vil anbefale deg ein plass der du garantert vil treffe folk som har god greie på dette, www.samlerforumet.net
Ellers er det lurt å anskaffe seg eit lite bibliotek av litteratur viss ein vil kjøpe autentiske gjenstandar. Det finns bøker å få kjøpt spissa på den minste ting innan eitkvart emne.
Sorry eg kan ikkje svare på om den er autentisk krigsbytte eller ikkje, men eg vil anbefale deg ein plass der du garantert vil treffe folk som har god greie på dette, www.samlerforumet.net
Ellers er det lurt å anskaffe seg eit lite bibliotek av litteratur viss ein vil kjøpe autentiske gjenstandar. Det finns bøker å få kjøpt spissa på den minste ting innan eitkvart emne.
Jeg har en tilsvarende frakk som jeg har historien på. Dette er ikke militære frakker men private frakker som ble brukt av stort sett offiserer. Det er en god del av disse i Norge og mange av dem kom hit med tyskerene. Disse var nok svært dyre (kvaliteten er helt utrolig, veier sikkert 5 -6 kilo) så det var ikke noe hvem som helst løp rundt i. Søk på google etter gestapo og allgemeine ss så ser du flere av disse frakkene i bruk utenfor felten.
Det som kjennetegner tysk militaria er alle de stempler og løpenummer som er dyttet inn på alle ledige steder. Der kan du lese hvor, når og hvem som lagde den og hva vedkommende hadde til middag den dagen.
Men uansett, en fantastisk fin 40-tallsfrakk messt sannsynlig brukt av høyerestående militært personell.
Det som kjennetegner tysk militaria er alle de stempler og løpenummer som er dyttet inn på alle ledige steder. Der kan du lese hvor, når og hvem som lagde den og hva vedkommende hadde til middag den dagen.

Men uansett, en fantastisk fin 40-tallsfrakk messt sannsynlig brukt av høyerestående militært personell.