Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Jeg er rimelig sikker på at jeg har sett det før, men fant det ikke i farten. Heldigvis henger de små grå stadig med i den grad at jeg koblet riktig likevelStigG wrote:Riktig. Det tok ikke lange tiden. Har eg brukt bildet før skal tro.

Sliter med kreativiteten her, men prøver en ny vri...
Hva/hvor er dette?
Hint: Nord er opp, og det er en fjellinngang helt oppe til venstre på kartet...
- Attachments
-
- PTDC0417.jpg (201.77 KiB) Viewed 1219 times
Dette er vel Visterøy/Buarøy ?
Skal jeg si hva så klipper jeg og låner Jarle58 sin kommentar fra tråden om Buarøy
mvh
Paul S
Skal jeg si hva så klipper jeg og låner Jarle58 sin kommentar fra tråden om Buarøy
http://www.kystfort.com/forum/viewtopic ... y&start=30Var med å demonterte mykje av utstyret til minestasjonen på Visterøy vinteren 10/11. Det var radar, EO sensor, Kontrollrom, reservestasjon og minebrønner.
Kontrollrom var plassert i hovedanlegget som og inneheld, operasjonsrom og sambandsrom for kanonbatteriet på Buasrøy. Her var og ein handoperert reservesensor med laser avstandsmåler,
mvh
Paul S
Ja, du kjente selvsagt igjen stedetPaul S. wrote:Dette er vel Visterøy/Buarøy ?

Visterøy øverst og Buarøy nederst, forbundet med en fylling som ble laget av utsprengt masse fra utbyggingen av fjellanlegget (kommandoplassen for Visterøy fort), hvor altså inngangen er øverst til venstre i kartutsnittet (ved "J1"). Like innenfor inngangen ble også den nye minestasjonen etablert i 1998 med kontrollromskontainer og "minebrønn" (dvs et stort rom hvor minekablene kom inn og ble terminert til kontrollboksen via overspenningsvern/ lynbeskyttelse).
Listen til Jarle omfatter Visterøy, mens det også var en rekke installasjoner (bla kanonbatteriet med to Bofors 75mm TK) på Buarøy - ingen av disse er med på det aktuelle kartutsnittet dog.
- Stutzpunkt
- Moderator
Kristiansund da? Med Nordsund bro i bakgrunnen?
Mvh
Tormod
Tormod
Stilig bilde, og nesten alle bygningene er bevart i dag 
Hva slags installasjoner sto bak piggtråden - kan ikke se spor av noe i dag?

Hva slags installasjoner sto bak piggtråden - kan ikke se spor av noe i dag?
- Stutzpunkt
- Moderator
Riktig detDin tur

Hvor finner man denne grunnmuren?
(Ellers så er det også lite "mistenkelig" å se på 1947-fotoene over Kristiansund på 1881.no)
- Attachments
-
- quiz021113.jpg (300.02 KiB) Viewed 1116 times
Mvh
Tormod
Tormod
- Stutzpunkt
- Moderator
Det ble en rask omgang, du har helt rett, din tur 

Mvh
Tormod
Tormod