Jeg lurer på om noen her inne kanskje har litt informasjon om en bunker som befinner seg på Moholt/Trondheim.
Det har seg sånn at denne ligger delt på tomta til huset der jeg bor og naboens hus, vi begge disponerer nøkkel da den i dag brukes hovedsakelig til oppbevaring av dekk, sykkler, ski, verktøy og alt annet mann kan stable unna. Har vært inne å tatt noen bilder i håp om at noen her inne kanskje vet noe om bunkeren, eller vet hvordan en skal gå fram for å finne slik informasjon. Da jeg spurte litt rundt fikk jeg stort sett svaret at dette var en tysk kommandobunker under andre verdenskrig, men håper at noen kanskje kan kaste litt lys over stedet.
Legger ved noen bilder med beskrivelse, hvis det skulle være noen spørsmål så er det bare å skyte ut!
Inngangsparti

Særdeles tung metaldør for å komme inn

Dette er det første rommet man kommer inn i, rett til høyre går det 3 innganger inn til neste rom som er akkurat samme størrlese.

Rom nummer to, tilsvarende som det første

Tre slike små rom innerst i bunkeren, med en totalstørrelse tilsvarnde de to åpne rommene

Det er også en tilsvarende dør som ved inngangen innerst i bunkeren, hvor den elektriske instalasjonen henger på veggen, med ei dør som ser ut til å lede rett inn i jorda.
Fant også masse papirer fra 1952, hvor noen har vært inne i bunkeren nesten daglig å kontrollert den og signert papiret.
Noen som har som har hørt om dette eller tilsvarende steder før?