Du hadde riktig Natter. Følger opp megselv:
* Hva betyr klistremerket på døren?
* Hvilke andre merker i samme serien finnes det?
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hmm... begynner å bli sløv - oppfattet ikke at det var et quiz-spørsmålEinherjer wrote:Du hadde riktig Natter. Følger opp megselv:

Rundt skilt (ikke klistremerke) med M indikerer at den aktuelle dør/luke kun kan åpnes av autorisert personell.Einherjer wrote:* Hva betyr klistremerket på døren?
* Hvilke andre merker i samme serien finnes det?
Vet ikke om jeg husker alle (mener det var noen unike for landinstallasjonene), men du har i alle fall disse:
* Y og Z: Dører/luker kan åpnes, men må stenges forskriftsmessig etter bruk
* X: Kan kun åpnes på vaktsjefs tillatelse
I tillegg til bokstaven, har fargen (hvit eller gul) en egen betydning, hvor gul (som ditt eksempel) indikerer at dør/luke skal holdes stengt ved CRBN-alarm (eller ABC-alarm for de som er litt opp i årene...

Hvis skiltet har en sort ring (igjen som på ditt bilde) betyr det at åpningen skal holdes stengt ved blending.
Det er også flere (firkantede) skilter i "serien" som viser retning (INN / UT) i rensestasjon, samt skilt for nødutganger.
Beklager, var litt sent ute - litt for å se om andre hadde noen alternative løsninger. «Fasiten» som jeg fant er ikke helt samsvarende med ditt svar, men det er jo slett ikke utenkelig at det har eksistert forskjellige standarder.
- Attachments
-
- quiz_f.jpg (122.32 KiB) Viewed 1419 times
Joda - den er helt i tråd med mitt svar, og det er en og samme standard. Dog: Alle skiltene benyttes nødvendigvis ikke på land (samme "system" gjelder også for fartøyene)Einherjer wrote:«Fasiten» som jeg fant er ikke helt samsvarende med ditt svar, men det er jo slett ikke utenkelig at det har eksistert forskjellige standarder.

Last edited by Natter on 18 Apr 2013 21:54, edited 1 time in total.
Her fant jeg på nett beskrivelse av kontrollert minesystem Mk 1 Mod 0 med Akustisk system Mk 6 Mod 0: http://www.hnsa.org/doc/mines-usn/pg159.htm