Er det Hevnskjøl-syd? jeg er ikke helt sikker, men man må jo prøve med noe.
Erik H
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
nei.. skudd i mørke! Er øya mindre enn Hemskjel? snakker vi midt norge?
Erik H
Erik H
Tipper Munkholmen jeg da, men har ikke sett den konstruksjonen du har der før.....
Erik E
Erik E
Hva heter torpedobatteriet??
- Attachments
-
- TB quiz.JPG (94.9 KiB) Viewed 1645 times
Sørlandet?
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
Det likner litt på torpedobatteriet på Rødberg/ Reinøysund i Varanger, men jeg har ikke sett det forfra, bare stått på taket.
Kjell
Kjell
Tror også det, men er ikke helt sikker.
Thomas
Thomas
- Attachments
-
- Rødberg Torpedobatteri.jpg (113.95 KiB) Viewed 1598 times
Det var rett igjen det ;-)Det likner litt på torpedobatteriet på Rødberg/ Reinøysund i Varanger, men jeg har ikke sett det forfra, bare stått på taket.
Erik
Okay. Da fortsetter jeg i sjangeren torpedobatterier.
Hvilket er dette?
Kjell
PS. Når det gjelder forrige torpedobatteri (Rødberg), så tror jeg ikke at de rakk og få det ferdigstillt.(mulig jeg husker feil)
Hvilket er dette?
Kjell
PS. Når det gjelder forrige torpedobatteri (Rødberg), så tror jeg ikke at de rakk og få det ferdigstillt.(mulig jeg husker feil)
- Attachments
-
- torpedobatt.jpg (62.44 KiB) Viewed 1570 times
Dette liknar veldig på torpedobatteriet i Rutledal på sørsida av Sognefjorden, bygd i mai 1940. Men no er det snart ti år sidan eg var der sist så eg hugsar ærleg talt ikkje om detaljane stemmer.
Men for å gi eit konkret svar: Eg tippar på Rutledal.
Konstruksjonen er den samme på dei fleste tidlege torpedobatteri. Det er to slike i Sogn og Fjordane, Rutledal i Sogn og Angelshaug i Nordfjord (sjå eigen post under Sogn og Fjordane).
Men for å gi eit konkret svar: Eg tippar på Rutledal.
Konstruksjonen er den samme på dei fleste tidlege torpedobatteri. Det er to slike i Sogn og Fjordane, Rutledal i Sogn og Angelshaug i Nordfjord (sjå eigen post under Sogn og Fjordane).
- Attachments
-
- Her er Rutledalbatteriet frå ein annan vinkel.
- ruttorp1.jpg (56.81 KiB) Viewed 1890 times