Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Vi stikker hodet opp av betongen og da ser vi en flat øy ytterst ute. Der er en klynge hus, rester av et aktivt samfunn på 1800-tallet, der de fleste voksne menn livnærte seg av losvirksomhet. På den tiden var losen selvstendig næringdrivende, og det gjaldt komme først i jollen og ut til innkommende skipstrafikk for å få losoppdraget. I all slags vær kunne det være farefull ferd. Men ingen hadde hørt om HMS på den tiden.
- Attachments
-
- quiz7.JPG (145.56 KiB) Viewed 1075 times
skulle nesten tro det var Krikken fort utenfor Kragerø, men det er noe som ikke stemmer?
Mvh
Yngvar
Yngvar
Er det på Sør/Østlandet, furuskogen kan indikere det? (Løpegravene minner om Langesund, eller Risør)
Mvh
Yngvar
Yngvar
Nåja... tror ikke du skal vektlegge mine begrensinger for mye: Sørlandet er stort sett upløyd mark for meg, og jeg har foreløpig kun vært innom 4 batterier på strekningen Lista - PorsgrunnOle wrote:Når det er få forslag og Natter gir opp må det bety at sommervarmen er kommet til Sør-Norge.

Her er forresten et bilde mot sør-vest. En tur til Trolldalen anbefales. En restaurert K332 (f) er satt opp av Telemark Museum. Det er mange hytter i området og man tråkker over en del hytteeiere hvis man skal få med seg alt. Men alle hytteeiere vi tråkket over var vennlige.
- Attachments
-
- kragerø120812 083.JPG (145.6 KiB) Viewed 1039 times