Det er nok det vi har her ja.Forhåpentligvis var det en eller annen form for vegger på denne da den var i bruk.... Godt med litt frisk luft på sommeren men kanskje litt vel friskt i vintermånedene.
Dolmen.
HKB Tittelsnes - kommandobunker 1987. Her er det mange sambandslinjer som kommer inn. Tittelsnes var et støttepunkt og lå sentralt til konvoiruten som kikk forbi i Bømlafjorden.
Attachments
HKB Tittelsnes 1987 - sambandsinntak i kommandobunker
HKB Tittelsnes Kommandobunker med inntak til sambandslinjer.jpg (78.08 KiB) Viewed 3154 times
Artig å se bildene. Tjenestegjorde her deler av høsten 1967. over 40 år siden, bl a som vaktkommandør. Da var vi forlagt i brakke 8 (lengst nord i det indre leirområdet). Husker at det bl a lå kull (steinkull) igjen i en dunge som en i vaktlaget elskverdigst fylte teltovnen med. Den ble VARM!
Det kan jeg tro. Da jeg var her i sommer virket leiren velholdt men fullstendig øde.Vært morsomt å vite om denne leiren blir brukt til noe i det hele tatt idag.
Dolmen.
dolmen wrote:Det kan jeg tro. Da jeg var her i sommer virket leiren velholdt men fullstendig øde.Vært morsomt å vite om denne leiren blir brukt til noe i det hele tatt idag.
Dolmen.
Har vært mye på Tittelsnes den tiden jeg var i Speideren. Gikk på mange leder og friluftslivkurser der. Var der sikkert en 6-7 helger...
http://www.doffin.no/search/show/search ... =JUN179271
Forsvarsbygg Skifte Eiendom Sør skal sikre ca 27 mindre bunkeranlegg med tilhørende løpegraver på Tittelsnes fort i Sveio kommune. Arbeidene består i mindre rivearbeider, rydding, gjenstøping av åpninger, innsetting av solide gitterporter, rydding av løpegraver for tre og buskas, sikring av løpegraver ved oppfylling m.m.
Siden det er snakk om å sette inn gitterporter, er det snakk om noe museum eller annet der ute?