Dersom det går mer enn to dager uten aktivitet så har man vel lov til å legge ut en ny quiz.molich wrote:Nå var det vel egentlig "Einherjer" sin tur på Quizen !!
Eller har reglene sklidd helt ut nå?
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Her var det ingen aktivitet så jeg slenger på et bildet. Hva er dette?
- Attachments
-
- 1-DSC02889.JPG (497.02 KiB) Viewed 1571 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
Ja alle ser at det er en kanon, men type kanon, bruksområdet osv, var det jeg var ute etter. Noen andre?
Mvh
Yngvar
Yngvar
Det eneste rette her var "marine"
Tommy

Mvh
Yngvar
Yngvar
Denne satt langt inne, vi får skylde på våren. Kanonen det er bilde av er en tysk Ubåtkanon, 37mm. Er det noen andre som vil legge ut en Quiz? sett i gang...
Mvh
Yngvar
Yngvar
Føles ikke helt fortjent siden forrige oppgave ikke var spesielt utfordrende (svaret gitt i filnavnet...) 
Lenge siden sist så jeg legger opp en oppgave likevel:
Et unikt anlegg i Norge så vidt jeg vet (mtp. hvem som har bygd det). Det handler om våpen, men ikke kanoner... Hva og hvor?

Lenge siden sist så jeg legger opp en oppgave likevel:
Et unikt anlegg i Norge så vidt jeg vet (mtp. hvem som har bygd det). Det handler om våpen, men ikke kanoner... Hva og hvor?
- Attachments
-
- IMG_9074.jpg (169.46 KiB) Viewed 1434 times
Kan det være en norsk siktestasjon for en minesperring, kanskje ved Oscarsborg?
Mvh
Yngvar
Yngvar
Godt tenkt, men feil (det er for øvrig flere norske minestasjoner langs kysten). Du er også i feil landsdel...Yngvar wrote:Kan det være en norsk siktestasjon for en minesperring, kanskje ved Oscarsborg?

Det "unike" i oppgaven går ikke på type objekt, men kombinasjonen av hvem som bygde den og tidspunkt for etablering.