Kjapp presentasjon:
Jeg er en 38 år gammel "mann" som har fulgt med på dette forum en stund.
Hadde en bestefar som seilte undre nortaships og har pga dette hatt en sterk interesse for ww2 generelt.
Hans medaljer ligger oppbevart hjemme og for ikke lenge siden begynte min sønn å fatte interesse.
Dette har medført at vi har besøskt en rekke eks tyske installasjoner i de siste 12 måneder.
Pjokken ville svært gjerne ha en metallsøker.han så for seg at han han da kunne "finne hva som helst". Pjokken fikk en metallsøker

Vi har på østlandet funnet litt av hvert. feks en hylse ved Fossum broen (Askim)der det var kamper i 1940.
Gutten har nå følgende spørsmål til meg: Pappa kan ikke vi dra til nordnorge? det er der de finner Hjelmer....
Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er bare bare å grave opp en hjelm. Min egen erfaring tilsier at det skal mye reaserch til for å finne noe som helst.
Guttungen har en drøm om å reise nordover for å finne noe med metalldetektorn som er reletert til ww2 historie en uke i sommer.
Jeg har i forbindelse med dette 2 spørsmål:
Hvor skal vi dra? (det koster jo en del å fly).
Har noen konkrete tips? ( dette kan gjærne være plasser dere er ferdig med å søke på,noe er vel igjen?
Håper på respons.
MVH
Tommy