Brettingen kystfort til salgs på finn.no
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Spør man meg så burde bebyggelsen blitt fredet og området definert som friluftsområde med forsvarshistoriske "innstallasjoner".
Så ut til å være nok knauser rundt omkring fortet som heller kunne vært bebygget med hytter. Virket ikke som om området var "utslitt" av byggeaktivitet. Det er vel først og fremst den generelle holdning til den nære forhistorie som er problemet. Ting som ikke er godt over 100 år gamle ser stort sett ut til å sortere under kategorien " dritt". Det som kan rives rives og om noen skulle si noe brukes bare det fremragende argumentet "Vi kan ikke beholde alt", og så rives det ned. En kjøkkenbrakke eller noe annet morsomt beholdes som alibi.
Jeg vet utmerket godt at det er et økonomisk spørsmål, men når man opplever at det holdes jazz-festivaler og katte-utstillinger i forsvarets avlagte bygninger....... Ord blir fattige!
Det får holde!
Hand
Jeg vet utmerket godt at det er et økonomisk spørsmål, men når man opplever at det holdes jazz-festivaler og katte-utstillinger i forsvarets avlagte bygninger....... Ord blir fattige!
Det får holde!
Hand
det skal vel visstnok ikke rives mer enn det "lille" som ble ofret da det ble sikret, hyttene blir kun på visse partier... når dette er sagt, så hører jeg rykter om at det visstnok ikke er den aller største interessen for å bygge der for tiden, og at det er noe av grunnen til at området nå ligger ut til salgs. Vi får håpe at de skrinlegger hyttebygging helt 

MVH
Roar Handberg