Vil vel knapt kalle det sperringer... Og ikke kom her og si at du virkelig lot deg stanse av disse oransje trådene ????Henning Dalsvåg wrote:De sperringer som er blitt satt opp på sandvesanden nå ,er ikke rare greiene...
Sandve, Karmøy ("Stützpunkt Sandve")
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Henning Dalsvåg
Selv om det ikke kan kalles for sperringer ,så velger eg å respektere de oransje trådene som Politiet har satt opp .bactuz wrote:Vil vel knapt kalle det sperringer... Og ikke kom her og si at du virkelig lot deg stanse av disse oransje trådene ????Henning Dalsvåg wrote:De sperringer som er blitt satt opp på sandvesanden nå ,er ikke rare greiene...
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Sandnivået på sandvesanden har ikke vert så lavt som nå, siden eg var en liten guttunge.
Var på stranden igår og fant en bunt med stålwire i en kløft rett nedenfor 'B.M.12' på minekartet. Det kommer nok til å dukke opp mer etterhvert i og med at sandnivået enkelte steder har sunket
med over 3 meter.
Var på stranden igår og fant en bunt med stålwire i en kløft rett nedenfor 'B.M.12' på minekartet. Det kommer nok til å dukke opp mer etterhvert i og med at sandnivået enkelte steder har sunket
med over 3 meter.
Mvh Henning Dalsvåg
Det var sannsynligvis en og samme mine.KOS wrote:Så, nå er det to miner mindre ...
Iht. EOD-rapportene fra MDK's oppdrag hhv. 3. og 12. januar, er topplokket de fant første gang (avbildet lenger opp i tråden) identifisert til å være fra en Tellermine 35 med tenner type T.MI.Z. 35.Natter wrote:Det står muligens i oppdragsrapporten, dog er det ikke alltid de er så nøye med de tekniske detaljene der (har ofte sett at det kun står "tellermine" eller "tysk stridsvognmine" ol.).KOS wrote:Sa de noe om det vat type 42 eller 35 (de burde jo kunne se det der).
Takk for det Natter. Minen hadde vi sammenlignet oss fram til - men tenneren satt litt lenger inne, bokstavlig talt ;-)Natter wrote:Iht. EOD-rapportene fra MDK's oppdrag hhv. 3. og 12. januar, er topplokket de fant første gang (avbildet lenger opp i tråden) identifisert til å være fra en Tellermine 35 med tenner type T.MI.Z. 35.
Noen generell oversikt fra 'nyere dato' om hvor mange miner som er ekspedert på stranden der ?
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

- Henning Dalsvåg
Her er noen bilder som viser hvordan Sandve så ut rundt 1940
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Var en tur oppi marka i dag og lette etter flere skytterstillinger langs vikradalen.
Den sMG-stillingen eg fant sist eg var i området fikk litt sårt tiltrengt 'førstehjelp' .
Den sMG-stillingen eg fant sist eg var i området fikk litt sårt tiltrengt 'førstehjelp' .
Mvh Henning Dalsvåg
Bra jobb Henning !Henning Dalsvåg wrote:Den sMG-stillingen eg fant sist eg var i området fikk litt sårt tiltrengt 'førstehjelp' .
Er det en 'ny' etter vi hadde runden sist ?
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd

- Henning Dalsvåg
Det er en ny stilling som du ikke ikke har besøkt ja .KOS wrote:Bra jobb Henning !Henning Dalsvåg wrote:Den sMG-stillingen eg fant sist eg var i området fikk litt sårt tiltrengt 'førstehjelp' .
Er det en 'ny' etter vi hadde runden sist ?
mvh
KOS
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Etter at tyskerene dro hjem har stillingen ikke manglet hverken vann eller næring.bactuz wrote:Henning Steinarbeider strikes again!
- A job well done my friend![]()
Godt du helte nedi litt vann så stillingen fikk litt næring![]()
Kai
Masse lyng og mose nok til alle

Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
På turen lette eg langs fjellskrenten og fant en liten skytestilling til ,
ikke langt fra den første . Legger ved et bilde dere kan studere og se om dere oppdager den
ikke langt fra den første . Legger ved et bilde dere kan studere og se om dere oppdager den
Mvh Henning Dalsvåg