Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Kansje du også kjente igjen øya til høyre i bildet der det sto et stort skip og lakk olje utover hele fjorden også 

Mvh
Yngvar
Yngvar
Jeg legger ut et et bilde så får Erik komme tilbake når det passer.
Hva heter denne mannskapsbunkeren? Det er ikke noen regelbau på denne men den har et navn.
Hva heter denne mannskapsbunkeren? Det er ikke noen regelbau på denne men den har et navn.
- Attachments
-
- 1-DSC03013.JPG (96.8 KiB) Viewed 1383 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
Dette minner meg veldig om Sperrbatterie Sud i Fredrikshavn... Ser leitstand i bakgrunnen, og bunkeren foran (eller bak av. av hvordan man ser det) denne har jeg notert meg som "Vf Siegfried"?Yngvar wrote:Jeg legger ut et et bilde så får Erik komme tilbake når det passer.
Ja det har du rett i Natter, det er ikke mye du ikke vet om dette
Din tur

- Attachments
-
- 1-DSC03014.JPG (117.44 KiB) Viewed 1342 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
Neida, det trenger jo ikke det, men det representerer vel hovedtyngden av tysk betong som ligger i vannkanten med tang og tare duppende langs veggeneNatter wrote:Bra redningTommyG wrote:edit:Nei, det ser jeg forsåvidt at det ikke er, når jeg kikker nøyere etter.
Alt jeg legger ut trenger jo ikke å være torpedorelatert...

--
Tommy
Tommy
Godt poeng... Ville fundert mer i den retningen.TommyG wrote:Neida, det trenger jo ikke det, men det representerer vel hovedtyngden av tysk betong som ligger i vannkanten med tang og tare duppende langs veggene
Last edited by Natter on 15 Feb 2012 1:57, edited 1 time in total.
Minestasjon kunne det vel godt ha vært, men niks... Bildeutsnittet er "close up" med vilje, dog med en veldig avslørende detalj. Du vet nok svaret når du får summet deg (det er snakk om et nabofylke).Paul S. wrote:Ligner litt på Hagelsund, eller ?
Over et døgn siden siste hint så da kan jeg vel svare...? Torpedobatterie Angelshaug.
Vestveggen som er avbildet har en metertykk forsterkning, om forsterkningen er etterkrigs er jeg litt usikker på men har lest eller hørt det en plass.
Vestveggen som er avbildet har en metertykk forsterkning, om forsterkningen er etterkrigs er jeg litt usikker på men har lest eller hørt det en plass.
Det stemmer (selv om mine oppgaver ikke trenger å være torpedorelatert, er det vel ofte slik...Knut Ø. wrote:Over et døgn siden siste hint så da kan jeg vel svare...? Torpedobatterie Angelshaug.

- Attachments
-
- IMG_2870.jpg (245.98 KiB) Viewed 1263 times