Noen fra Andebu i vestfold her?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Voje85

Har interesse av å komme i kontakt med folk fra Andebu i forbindelse med containere som ble dumpet i forskjellig vann der oppe :)
Disse containerne var droppet fra engelske fly til Milorg. Ble dumpet pga sin upraktiske størrelse og de var lett gjenkjennelig for fienden. Vet om et vann så langt.. Stålerødvannet.

Er også interessert i hvor de hulene Milorg brukte i distriktet befinner seg :)

Mvh

Voje
Relic Hunter
Even H

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:11, edited 1 time in total.
Voje85

Even H wrote:Heisann

Jeg er ikke fra Andebu, men jeg har engasjert meg noe i Milorg D15. Etter det jeg vet så foretrakk de hytter og setere fremfor huler og telt her i området. De laget imidlertid "bunkere" for lagring av våpen og utstyr. Boken "Vestfold i krig" tar for seg endel omkring dette temaet og anbefales. Her finnes også et kart over droppsteder for D15.
Hei :) ja, leter etter en utgave av den boken. Jeg leste på internett at det ble brukt en hule til oppevaring av våpen og div. fra England. Må utforske dette til sommeren! Takk, for opplysningene :)
Relic Hunter
Espen K

Jeg kjøpte min utgave på antikvariatet som ligger i tjømegata i Tønsberg, leitet en stund før jeg fant den.
Voje85

Espen K wrote:Jeg kjøpte min utgave på antikvariatet som ligger i tjømegata i Tønsberg, leitet en stund før jeg fant den.
Ok, hvor mye kostet den?
Relic Hunter
Espen K

den gangen ga jeg vel 350 for den, og den var i god stand. Men det er vel 4-5 år siden nå :)
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”