Å søren...det har jeg ikke sett, vel da skulle allt være under kontroll så langt damolich wrote:jeg har lagt ut en link med kart og anvisning lenger oppe, Erik
Ingen grunn til ikke å finne fram da.
Morten
HKB 7./980 Kjököen (589) (Kjøkøy fort)
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
ErikD
- krokansjefen
Ville bare takke for en interessant tur i dag! Kan sikkert bruke tilsvarende tid en gang til for å få med seg alt, for selv om det meste er murt igjen så er området stort. Min første kystfort-tur blir i allefall ikke min siste!!
Trond
"I came, I saw, I kicketh ass" -the Duke-
Takk for det var fint å ha deg med også:) Ellers har jeg ikke mye annet å si enn jeg har hadt en bra dagkrokansjefen wrote:Ville bare takke for en interessant tur i dag! Kan sikkert bruke tilsvarende tid en gang til for å få med seg alt, for selv om det meste er murt igjen så er området stort. Min første kystfort-tur blir i allefall ikke min siste!!
Morten
MVH Morten C.
-
Hyggelig at du tok en tur hit ! Vi ble 5 mann som ruslet rundt i 5-6 timer, trodde egentlig ikke det ville ta så lang tid, men det ble mye "prek" på de forskjellige "severdighetene" og i hyggelig selskap går tiden fort, men neste gang tar jeg med mat og ikke minst drikke. ERIK D.krokansjefen wrote:Ville bare takke for en interessant tur i dag! Kan sikkert bruke tilsvarende tid en gang til for å få med seg alt, for selv om det meste er murt igjen så er området stort. Min første kystfort-tur blir i allefall ikke min siste!!
ErikD
Legger ved noen bilder fra omvisningen 24.09.11 Har unlatt å legge ut noe innenfra, intil det har blitt ordentlig klarert.
Morten
Morten
- Attachments
-
- Omvisning (1).JPG (374.3 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (2).JPG (369.49 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (3).JPG (254.38 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (4).JPG (272.55 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (5).JPG (227.5 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (6).JPG (324.3 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (7).JPG (246.38 KiB) Viewed 1020 times
-
- Omvisning (8).JPG (189.09 KiB) Viewed 1020 times
MVH Morten C.
En av duskusjonene vi hadde gående på kjøkøya i går. Kikket gjennom noen tråder nå, og Tormod la ut bilde av en tilsvarende installasjon på Trolldalen.
Fant dere ut hva det var, Tormod? Den på kjøkøya lå helt ned til elva
Jeg fikk bare tatt bilde av den fra siden, den hadde de samme 3 sporene på toppen.
Morten
Fant dere ut hva det var, Tormod? Den på kjøkøya lå helt ned til elva
Jeg fikk bare tatt bilde av den fra siden, den hadde de samme 3 sporene på toppen.
Morten
- Attachments
-
- Kjøkøy.JPG (369.49 KiB) Viewed 1019 times
-
- Trolldalen.JPG (130.97 KiB) Viewed 1019 times
MVH Morten C.
- krokansjefen
På rundturen i går kom vi over noen installasjoner gruppen ikke var sikker på hva var til. Kan noen på forumet hjelpe?
I mg-stillingen vist på forrige bilde, var det en merkelig tapp. Ulogisk plassert ift feste for våpen. Mulig feste for lyskaster?
Trond
Den teorien har vi ikke vært innom så langt, men det kan godt vær mulig.rhandber wrote:kan også tenkes det er et slags feste for oppheng av camonett
Erik H. nevnte noe om disse stillingene i starten av tråden, og mener at disse stillingene inkl. en MG-bunker skulle dekke buktene på hver side av Ekeodden. I den anld. hadde vi et forslag til feste for en håndstyrt lyskaster, og evnt. den betongbiten ytterst markerte vannlinjen som kunne lettere oppdages etter mørkets frembrudd.
Morten
Last edited by molich on 25 Sep 2011 19:20, edited 1 time in total.
MVH Morten C.
- Stutzpunkt
- Moderator
Morten; jeg er ikke sikker, men i Trolldalen er det enkelte steder rester av skruer, noe som kan tyde på at det har vært et rammeverk. Kanskje dette rammeverket igjen har hatt noen fester for MG eller annet skyts. Men det er uansett artig å se at dette spesielle designet går igjen på andre kystfort.
Mvh
Tormod
Tormod