StG 44 ønskes kjøpt

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erikjo
Posts: 11
Joined: 02 Sep 2011 20:01

Noen som vet hvor man kan kjøpe en original StG 44, evt. hvor mye prisen ligger på ca?
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Erikjo wrote:Noen som vet hvor man kan kjøpe en original StG 44, evt. hvor mye prisen ligger på ca?
Er det ikke slikt man har søkemotorer for..? PDT_Armataz_01_18

Litt googling indikerer en markedspris i området 50000,- til 120000,- avhengig av tilstand. Butikker finner du også på nett vil jeg tro, uten at jeg har så mye peiling på antikke våpen.

Det er vel samlere her inne som kan gi et mer kvalifisert svar vil jeg tro.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Prøv www.samlerforumet.net/forum

Prisen er som natter sier, høy! Mulig prisen er mer edruelige innenfor samlerforeningene men på det åpne marked må du regne med å grave svært dypt i lommene.
User avatar
Erikjo
Posts: 11
Joined: 02 Sep 2011 20:01

Trodde ikke prisen var så høy nei, tror jeg står over i denne omgangen :(
User avatar
ørjanvem
Posts: 153
Joined: 21 Feb 2009 19:49
Location: Måløy

det var ei høg prisvurdering du vil nok finne dei til rundt 20 000,- Sjeldne å finne på det åpne markedet her i landet men innenfor samlermiljøet finnes det folk som kan være behjelpelige med å skaffe en. Prøv Samlerforumet.net
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Prisnivået angitt over er trolig fra USA, der er alt tysk fryktelig dyrt. Så rundt 50.000 "over there" for et slikt er ikke uvanlig.
Noe mer moderat her på berget men spør de som har peiling på samlerforumet. Som jeg sa over, innenfor samlerforeningene har de et noe mer edruelig forhold til pris fordi kjøp og salg oftest foregår mellom medlemmene.

Om replika kan være et alternativ finnes denne til $1600, ser ut som en av de bedre replikaene: http://www.wwiiguns.com/store/product_details.php?p=210
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”