Noen som har bilder av Helligskogen eller Brennfjell leir ?
Er vel masse snacks å se der oppe

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Tjenestegjorde på Brennfjell i 3 mnd. på slutten av 70-tallet, men en må utenfor leirområdet og oppover dalen for å få med seg "herlighetene"... Var forresten fotoforbud der - under "Den Kalde Krigen" ihvertfall. Vi hadde Tr.KO i en mindre bunker - det var ikke så stas med bunkere da PDT_Armataz_01_08TrulsM wrote:Hei!
Noen som har bilder av Helligskogen eller Brennfjell leir ?
Er vel masse snacks å se der oppe
Starten av tråden du reffererer til passer vel de fleste her på forumet.
Jeg har jo enkelte trekk som vanlige dødelige vil anse som på grensen til det mentalt ustabile. Blant annet kan jeg bli funnet letende rundt i landskapet etter befestninger og kanonstillinger, skyttergraver og bunkere.
'Hollywood' var en forpost - ville ikke forventet for mye rundt den, annet en parkeringsplasser for (raske)retrett-kjøretøy. Nærmere Brennfjell kommer det seg vel.TrulsM wrote:Var på patruljekurs i Skibotndalen i Oktober i fjor.
Bodde på Helligskogen kaserne, da vi hadde tid å være i leir
Men så ingetning til alle stillingene![]()
Kom bare over diverse MG stillinger å skyttergroper. Hvor er det alle stillingene ligger i forhold til kaserna ??
Det der er ikke nyslipt, men syrefast stål. Syrefast stål holder seg som kjent veldig blankt og fint leeenge. Hadde det vært alu, så hadde det vært matt.ole w wrote:nyslipt metall ja ser jeg, håper dette er alu ellers så er de fullt av rust om et par dager.
Stemmer (tårn fra M24 Chaffee stridsvogner). Har sett et sted at de også ble montert i kasematter, men har aldri sett bilder av disse.AndersHJ wrote:Ble det ikke montert noen tårn fra M24 eller M48 i dette området eller husker jeg feil.