Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det er et godt forlsagc_hoff82 wrote:Jeg måtte titte litt inne på tidligere tråder for å komme fram til denne.
Mitt forslag er en Fumo3 på Utvorden.

Synd at den ligger og forfaller på den måten, men mtp. plasseringen er det vel ikke så enkelt å få gjort noe med det...
Da er du jo unnskyldt (det passet bare å gi et lite hint...c_hoff82 wrote:Har faktisk ikke vært der uteJo, det tror jeg nok du gjør...

Fin tur, dog noe stigning. Anbefaler ikke å ta "strake veien" tilbake til parkeringen, da sørsiden er svært godt bevokst og ender ned i et juv med en bekk som må forseres. Var rimelig sliten da jeg omsider kom meg fram til bilen etter en ellers fin dag i strålende vær på Utvorda

Om man likevel velger den mer strabasiøse veien ned, får man med seg en liten bonus i form av flere stillinger, løpegraver og bunkere som i alle fall jeg ikke var kjent med fra før (de er dog skikkelig nedgrodd, og sikkert lettere å se/ utforske tidlig om våren).
- Attachments
-
- IMG_3275.jpg (191.58 KiB) Viewed 1193 times
Tror det kan være Stabben fort, HKB 22/975 Titran.
Kjell
Kjell
Hei. Ja, det var nok det.
Her kommer ei ny nøtt. Denne torpedoplattformen er neppe tysk regelbau. Hvor finner man den?
mvh.Kjell
Her kommer ei ny nøtt. Denne torpedoplattformen er neppe tysk regelbau. Hvor finner man den?
mvh.Kjell
- Attachments
-
- IMG_5123.jpg (75.56 KiB) Viewed 1167 times
Grubler fælt på denne, men det kan ikke være i Norge... Nederland kan utelukkes, samme med Frankrike (geografien kan riktignok stemme med Brest, men jeg tror det kun var to faste installasjoner der, og det er definitivt ingen av dem). Da står vi igjen med de 7 batteriene som ble planlagt/ påbegynt i hhv. La Spezia og Pola (Italia), samt tilsvarende 2 på den dalmatiske kyst (Kroatia). Uten å være sikker på noen som helst måte, får jeg ikke geografien til å stemme med førstnevnte, så da må jeg jo bare prøve meg på Kroatia...? (skulle gjerne hatt eksakt posisjon dog).