Har ikke tenkt å kommentere denne saken så mye mer, bare nevne at jeg mener jeg har særdeles god bakgrunn for å mene det jeg gjør etter å ha skrudd, restaurert og bygget om kjøretøy i 30 år, også flere militære kjøretøy.
For at dette prosjektet skal lykkes bør man starte med en bil som har ramme og stive akslinger og ikke selvbærende karrosseri, McPerson forstilling og forhjulstrekk. Videre er det en hel del annet som børe være på plass for å komme i mål. Jeg vil anbefale å starte prosjektet ved å benytte et komplett understell til en Volvo Felt. Da kommer bakkeklaring, størrelse på hjul, drift av hjul, plassering av fører ++ helt av seg selv og prosjektet blir mer en "sveisejobb" som en i stor grad kan lykkes med da militærkjøretøy har mye rette plater i karrosseriet. Med litt godsnakk hos biltilsynet så kunne man kanskje til og med få skilter på kjøretøyet..
Så får historen vise hvem som fikk rett her...
jeg bygger modelltanks i nesten full skala:)
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Av forskjellige grunner har ikke jeg lest denne tråden.. i alle fall ikke nøye nok.
vi må seriøst holde oss for gode å banne på forumet! noe av kommentarene ble slettet.
Erik H
vi må seriøst holde oss for gode å banne på forumet! noe av kommentarene ble slettet.
Erik H
-
Synd det forsåvidt, men oppfordrer deg til å kaste dine øyne på en rusten Volvo Felt. Helt perfekt for et kjøretøy ala en "mini SISU". Kunne bli knall tøff. Alt det tekniske er på plass, trenger kun et nytt karosseri og det meste kan sveises opp av rette plater.
Hele karrosseriet kan jo bygges opp i plywood for å få den rette "look'en". Dernest plukkes treplatene fra hverandre og nytt skjæres ut i stål eller alu, med treplatene som mal, og sveises sammen. Tror jaggu jeg skulle ha bygd mesteparten av en slik en på 3 uker. Den ultimate Bunkersmobil!
Hele karrosseriet kan jo bygges opp i plywood for å få den rette "look'en". Dernest plukkes treplatene fra hverandre og nytt skjæres ut i stål eller alu, med treplatene som mal, og sveises sammen. Tror jaggu jeg skulle ha bygd mesteparten av en slik en på 3 uker. Den ultimate Bunkersmobil!