Noen i forsvaret som får seg en dårlig dag i dag?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Håper ingen tar noe av det som skrives på det forumet seriøst? Her er det vel bare noen unger som kjeder seg i skoleferien, og som vil lage litt oppstyr (og da er det åpenbart rett sted man prøver seg, med en haug likesinnede som biter på...) - skal dog ikke utelukke at de har tatt seg inn i anlegget gjennom en nødutgang el.
Om man vil ta en titt på torpedoene er det bare å ringe 64 90 41 63/ 64 90 41 61 for å avtale en omvisning på torpedobatteriet på Nordre Kaholmen (Oscarsborg festning).
Bildet viser samme reol tatt fra front og med lyset på:
Om man vil ta en titt på torpedoene er det bare å ringe 64 90 41 63/ 64 90 41 61 for å avtale en omvisning på torpedobatteriet på Nordre Kaholmen (Oscarsborg festning).
- Attachments
-
- MkVIII_OSCF1.jpg (334.79 KiB) Viewed 1628 times
Mistenkte vel at det var noe slikt det dreide seg om ja, og siden de samtidig skrev om en tur de hadde til Håøya, så blinket vel Oscarsborg seg ut som en god kandidat.Natter wrote:Håper ingen tar noe av det som skrives på det forumet seriøst? Her er det vel bare noen unger som kjeder seg i skoleferien, og som vil lage litt oppstyr (og da er det åpenbart rett sted man prøver seg, med en haug likesinnede som biter på...) - skal dog ikke utelukke at de har tatt seg inn i anlegget gjennom en nødutgang el.
--
Tommy
Tommy
Case (og anlegg) closed:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 173150.ece
Samvittigheten tok nok overhånd.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 173150.ece
Samvittigheten tok nok overhånd.
Agurksesongen er igang forstår jeg. Scoop av dimensjoner? Flause av dimensjoner passer vel bedre. De "urbane utforskerne" fremstår jo som noen uvitne naut. For ikke å snakke om journalistene som har vinklet dette som om det skulle være en kjempesak.
Dette skaper jo forøvrig gode muligheter for å lage litt faenskap. Kanskje jeg skal feste noen radioaktive advarselsskilt til noen fat og ta bilde av dem i dårlig lys, for så å legge bildene ut på det forumet i kombinasjon med noen bilder fra et fjellanlegg under tittelen "hemmelig atomvåpenlager". Disse menneskene kjøper tydeligvis hva som helst.
Dette skaper jo forøvrig gode muligheter for å lage litt faenskap. Kanskje jeg skal feste noen radioaktive advarselsskilt til noen fat og ta bilde av dem i dårlig lys, for så å legge bildene ut på det forumet i kombinasjon med noen bilder fra et fjellanlegg under tittelen "hemmelig atomvåpenlager". Disse menneskene kjøper tydeligvis hva som helst.
Last edited by Tarjei on 14 Jul 2011 11:55, edited 1 time in total.
der kom VG også med....
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10088642
... dette tar av gitt
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10088642
... dette tar av gitt

Jeg må smile litt når jeg leser alt dette. Selv jobber jeg til tider på oscarsborg, og farsan jobber på ferja. Monterte gittere i torpedokanalene så dykkere ikke kunne komme seg inn. og nødutgangen tviler jeg sterkt på at et lite barn hadde klart å få opp, er jo en sjakt for siktestasjonen der også. Inne i torpedobatteriet er det 2 nødstrømsagregater, 2 høytrykkskompressorer og forlegning. anlegget ble lagt ned i 1993 og ammunisjon er for lengst fjernet fra øya.
Ser også at noen av disse UE gutta var livredde når de gikk rundt på Håøya for å bli tatt. Har vært oppe i den skogen og det er så lovlig som det bare går ann.. Nå om dagen rives alle husene på Kopås og Håøya for å rydde opp byggninger og skrot som kan være farlig.
møter dere på en gutt i volvo feltvogn på disse plassene så er det nok meg
Så værre er det nok ikke
H
Ser også at noen av disse UE gutta var livredde når de gikk rundt på Håøya for å bli tatt. Har vært oppe i den skogen og det er så lovlig som det bare går ann.. Nå om dagen rives alle husene på Kopås og Håøya for å rydde opp byggninger og skrot som kan være farlig.
møter dere på en gutt i volvo feltvogn på disse plassene så er det nok meg

Så værre er det nok ikke

H
Hilmar - OSCF