Jeg lurte kun på hvordan loven er for grunneierne, og rettighetene til "den vanlige mann"

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Dette styres av friluftsloven, og er bla. avhengig av om området er definert som inn- eller utmark. Jeg skal ikke begi meg ut på noe videre tolkninger rundt dette, men her er i alle fall litt lesestoff:tirpitz wrote:Jeg lurte kun på hvordan loven er for grunneierne, og rettighetene til "den vanlige mann"Har man en rett til å bevege seg over en annen persons eiendom? Nå tenker jeg på hvis området et bunkersanlegg finnes er privateid, og eieren ikke vil du skal gå på det.
Det er noe som skurrer hvis du vil se på ett anlegg, og evnt ikke vil gå der fordi du ikke får lov av grunneier. Hvis du tenker at det er galt å gå der, da er det muligens like greit å holde seg unna.Takk for svaret. Leser her at dette avhenger om det er innmark eller utmark. Et bunkersanlegg som er gjengrodd av busker og gress, og ikke er bearbeidet må vel være å betrakte som utmark da. Ihvertfall i i mitt skjønn, men dette kan vel kommunen svare på.