Hvor kan jeg få tak i slike?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Roger

Hei!

Jeg har ett spørsmål om hvor man kan få tak i kasser i tre til artilleri-/kanonammunisjon til en grei penge. De trenger ikke å være "gamle", men gdet gjør heller ingen ting.
Jeg har allerede prøvd på marinemuseet, dog uten hell.

Noen som vet?

Med vennlig hilsen

R :) GER
Natter

Det er jo nærliggende å tenke Forsvarets logistikkorganisasjon (nyere kasser), slik det virker som de på Tellevik kystfort antagelig har gjort (bare en av tingene de hamstrer opp der ute...):
Attachments
Ammokasser_Tellevik.jpg
Ammokasser_Tellevik.jpg (136.88 KiB) Viewed 1173 times
ervold

Roger wrote:Hei!

Jeg har ett spørsmål om hvor man kan få tak i kasser i tre til artilleri-/kanonammunisjon til en grei penge. De trenger ikke å være "gamle", men gdet gjør heller ingen ting.
Jeg har allerede prøvd på marinemuseet, dog uten hell.

Noen som vet?

Med vennlig hilsen

Emballasje for ammunisjon er returpliktig og skal leveres tilbake til Arsenal, merket med grønn lapp "Fri for eksplosiver". Det er noe det syndes endel mot da kasser blir brukt til masse annet ved avdelingene.
Du kan forsøke arsenalet på Løten eller arsenalet på Land her på østlandet. Eller et av arsenalene i andre landsdeler. Det kan hende de vil gi bort nen kasser med mindre skader, eller til type ammunisjon som ikke lenger er i bruk.
Mvh
ervold
Paul S.

(bare en av tingene de hamstrer opp der ute...)
Ikke for å være ufin, men beste beskrivelsen jeg har hørt om Tellevik er at " Det ser ut som tilholdsstedet til en kleptoman.." :-D
mvh
Paul S.
Natter

Paul S. wrote:
(bare en av tingene de hamstrer opp der ute...)
Ikke for å være ufin, men beste beskrivelsen jeg har hørt om Tellevik er at " Det ser ut som tilholdsstedet til en kleptoman.." :-D
De har i alle fall mye rart, og langt fra alt har noe tilknytning til stedet. De avbildete kassene er f.eks. for 76mm øvelsesammo til kanonene som bla. var i bruk på Oslo-klasse fregatt.
Roger

Hei!

Takker for tilbakemeldinger så langt.
Jeg får prøve på arsenalet på Land; noen som vet om kontaktinformasjon dit?

Med vennlig hilsen

ervold

Roger wrote:Hei!

Takker for tilbakemeldinger så langt.
Jeg får prøve på arsenalet på Land; noen som vet om kontaktinformasjon dit?

Med vennlig hilsen

Telefon til Aland er: 61125050.

Mvh
ervold
Roger

Hei!

Takk skal du ha!!

Med vennlig hilsen

Roger

Hei!
ervold wrote:Telefon til Aland er: 61125050.
Dette telefonnummeret eksisterer dessverre ikke..........

Med vennlig hilsen

R :oops: GER
ole w

03003. så får du snakke med ei vanligvis hyggelig dame. da spør du om tlf nummere. men du må forvente å stå litt i kø å noen ganger bli litt kasteball. PDT_Armataz_01_18
ow
Natter

Roger wrote:
ervold wrote:Telefon til Aland er: 61125050.
Dette telefonnummeret eksisterer dessverre ikke..........
Hvis Arsenalet på Land i det hele tatt eksisterer lenger, er det en del av Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) - sannsynligvis under FLO/Felleskapasiteter, Ammunisjonsavdelingen. Du kan finne kontaktinfo for FLO på Forsvarets nettsider.

FLO har vært under mer eller mindre konstant omorganisering siden begynnnelsen på 90-tallet, og jeg har inntrykk av at selv de fleste av de ansatte der har resignert ift. å henge med på avdelingsnavn og -tilhørlighet (jeg gav i alle fall opp for rundt 10 år siden...) :?
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”