Har forsøkt å handle på både DX og Ebay, og donert til Kystfort.com og fikk ikke betalt, jeg fikk bare
"Link a new debit or credit card to make an instant payment" melding?
Og ja. jeg har ett kort linket opp og verifisert.
Noen andre med lignende problem?
Paypal Problemer?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Jeg bruker PayPal svært ofte - om ikke daglig, så i alle fall ukentlig. Har ikke hatt noen problemer, og det fungerte greit senest i går. Du har ikke bare passert utløpsdatoen for kortet du har registret der da (evt. at du har blitt "shanghaiet" av en falsk PayPal-side...)?Christian B wrote:Har forsøkt å handle på både DX og Ebay, og donert til Kystfort.com og fikk ikke betalt, jeg fikk bare
"Link a new debit or credit card to make an instant payment" melding?
Og ja. jeg har ett kort linket opp og verifisert.
Noen andre med lignende problem?
- Christian B
Vel jeg byttet kort på paypal igår pga jeg hadde fått nytt, så utløpsdatoen er ikke problemet.
Det virker nesten som om paypal vil at jeg skal legge inn ett ekstra kort, av en eller annen grunn?
Skal sjekke litt senere ikveld, kan hende at de henger litt etter ang. verifiseringa av det nye kortnummeret.
Det virker nesten som om paypal vil at jeg skal legge inn ett ekstra kort, av en eller annen grunn?
Skal sjekke litt senere ikveld, kan hende at de henger litt etter ang. verifiseringa av det nye kortnummeret.
Hvis det er snakk om et nytt kort, tror jeg nok dette skyldes verifiseringen ja.Christian B wrote:Skal sjekke litt senere ikveld, kan hende at de henger litt etter ang. verifiseringa av det nye kortnummeret.
PayPal verifiserer kortet ved å belaste det med $1 og legge til en kode som vises på kortfaktura (denne må du igjen legge inn hos PayPal). Det kan jo ta litt tid før denne dukker opp, og har du ikke nettbank-løsning for kortet, tar det enda lengre tid før du får regningen i posten...
Det er vel bare ved førstegangsregistrering? Jeg har oppdatert med to nye kort etter jeg begynte å bruke paypal i 2003, og var kun igjennom den typen verifisering første gang jeg registrerte meg på paypal.Natter wrote:Hvis det er snakk om et nytt kort, tror jeg nok dette skyldes verifiseringen ja.Christian B wrote:Skal sjekke litt senere ikveld, kan hende at de henger litt etter ang. verifiseringa av det nye kortnummeret.
PayPal verifiserer kortet ved å belaste det med $1 og legge til en kode som vises på kortfaktura (denne må du igjen legge inn hos PayPal). Det kan jo ta litt tid før denne dukker opp, og har du ikke nettbank-løsning for kortet, tar det enda lengre tid før du får regningen i posten...
Har du sjekka koden bakpå kortet også?
Tror også du fysisk må slette det gamle kortet, dersom det ligger igjen er det merket som primært og et nytt du legger inn vil bli sekundært.
- Christian B
Tror jeg fant problemet.
Det står 15kr på paypalkontoen, når jeg får fjernet de. så kommer muligheten til å bruke kort tilbake.
Men 65kr er minimum sum å føre tilbake til konto, så det ser ut til at Kystfort.com blir 15kr rikere
Det står 15kr på paypalkontoen, når jeg får fjernet de. så kommer muligheten til å bruke kort tilbake.
Men 65kr er minimum sum å føre tilbake til konto, så det ser ut til at Kystfort.com blir 15kr rikere

- Christian B
Ikke helt riktig.Knut Ø. wrote:Når det står penger på paypalkontoen, blir det trukket fra den først og evt rest blir trukket fra kortet.
Men bra du fant ut av det
Jeg måtte tømme paypal-konto'n FØR jeg kunne benytte kortet.
Sendte 15kr til Kystfort.com, så kunne jeg betale både DX og Ebay rett fra kortet mitt.
Men tror Paypal har gjordt endel forandringer, for jeg husker også at sist jeg registrerte ett kort, så ble de 15kr trukket først, så resten fra kortet, men det er tydeligvis ikke slik lengre.
Nå må det stå 0.00 kr før man kan benytte direkte trekk fra kort.
Takk til alle som kom med innspill, men nå er problemet løst til min bank-kontos store skrekk

Håper dette kommer som god info for de som får nye kort, og må registrere, og få verifisert det nye kortet/kortnummeret.