Dette er 'kladdetråd' , med en viss struktur - funker greit nok denne med litt måtehold

KOS
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hehe, viktig at listen ikke legger FOR HØYT daPaul S. wrote:Fint at dere tegner og forteller slik at vi andre dimlinger her på forumet har noe å strekke oss etter
Takk for info Natter, tror du har rett i at tegnet oversettes som fremskutt OP. Hva henholdsvis betegnelsen "L" og "K" står for hadde vært artig å vite. Kan det være noe med avstandsmåling og inngangsverdier for måledata i utstyret for langbasismåling (de måtte jo skille data fra hhv. høyre og venstre side av målekikkertene). Lurte litt på om denne "k'en" var en "R", for da hadde vi høyre og venstre, men det ser ut som en "K".Natter wrote:Mitt tips: "Vorgeschobene Beobachter" (fremskutt observatør el.?)Eagle Wind wrote:Her og er det tegnet men eg klarer ikke å tyde skriften
Kan 'L' stå for 'Leitung', altså 'Hoved' ('main' på engelsk..) ?Hva henholdsvis betegnelsen "L" og "K" står for hadde vært artig å vite
Har du peiling på inngangsverdier til dette utstyret, j.f. OP'ene i denne tråden som er merket hhv. "L" og "K".Erik E wrote:Her er bilder av LBG42H og E-Uhr42H:bilder av dette standard regnebordet
Her et lignende fundament, fra Hagland - denne gangen rett foran øverste Flak-stilling i nord.KOS wrote:Og midt i stillingen, selve formålet for dekningen, et betogfeste med firkantet hull! - altså for en søyle.
Dette er en 'kontrollert avsporing' - relatert til 'søylemysteriet'Arquebus wrote:Vi sporer vel av fra Vikene tråden her, men er det samme diameter på disse stokkene, den på Hagland ser litt større ut?
Kan dette være mast for signalflagg av noe slag, nødkommunikasjon hvis feltlinjene ble kuttet?
Feste for løpestreng?KOS wrote: Nei, den har nok en hensikt der i forkant. Dimmensjonen er vel kanskje ørlite større ja - men er vel støpt etter material for hånden, og kanskje dimmensjonsforskjeller ikke var av større betydning bare det var sterkt nok ?
KOS
Tja, - den var til å tenke på... selv om det ikke har noen 'fellesnevner' med øvrige søyler nevnt i tråden.Arquebus wrote:Feste for løpestreng?
Jeg er nå ikke så sikker på at det er 'Messe' som står på kartet Arquebus.Arquebus wrote:Vi fortsetter fra Vikene med å identifisere Offisersbrakke og Messe på Bactus sitt kart.
Offisersbrakken ser ut til å finnes der ute, men hvor er messen?