Wochenschau fra Norge - bunker osv

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
c_hoff82

Kom over denne utgaven av "Die Wochenschau på youtube".
Her ser man inne i og utenfor en pak bunker, flak stillinger, brakkeleir med trapper opp til stillinger, torpedobatteri osv.

Er det noen som kjenner seg igjen og kan stedfeste plassene?

Bilde er fra filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=ih0XIzz5Pmg
Attachments
Wochenschau2.png
Wochenschau2.png (162.24 KiB) Viewed 482 times
C. Hoff
Natter

c_hoff82 wrote:Kom over denne utgaven av "Die Wochenschau på youtube".
Her ser man inne i og utenfor en pak bunker, flak stillinger, brakkeleir med trapper opp til stillinger, torpedobatteri osv.
Torpedobatteriet er ikke lett å plassere i alle fall (annet enn at det er ved en fjord, men det er jo alle... ;) ). Tror dog ikke at det er snakk om batteriene i Ofotfjorden, da jeg mener disse hadde trelemmer hengslet i overkant. Bildene er tydeligvis arrangert, evt. fra drill, siden torpedoen ikke er stridsklar.
Mht. bildene av de kamuflerte (type "naust") kanonstillingene, mener jeg å ha sett de i en tråd her inne (tror det var spekulasjoner ift. om det var et batteri i Harstad-området)..?
Scenene med jernbanebatteriet er også avbildet her inne tidligere (mener det da ble sagt at det var fra Narvik..?).
RasmusTerne

Det var vel en formening om at bildet av "kanonnaustet" kunne være fra Tovik.
Når det gjelder jernbanekanonene tror jeg ikke det kan være fra Narvik. Får ikke terrenget til a stemme med hvor jernbanesporet går, verken på Framnes eller på Fagernes.
Sigfred R.
Bjornar Nybrott

hvis dere setter inn www.kickyoutube.com.............
kan snutten lastes ned
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”