Ny bok om Randaberg lanseres 11. november

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Erik E
Site Admin

Løp og kjøp :-)
Komplett oversikt over alle tyske installasjoner i Randaberg kommune, med masse gamle & nye bilder + historier fra de som bodde her under krigen!
(To kystfort + en rekke støttepunkter - 300 sider for 300,- Kr + evt porto)

Boka selges kun lokalt, så dere som vil ha bok men ikke er innom Randaberg alt for ofte, send meg PM for bestillingsinfo!
Kun 1000 bøker trykket, så denne kan bli vanskelig å få tak i etterhvert!

Dere som bor i distriktet bør svinge innom og få litt kringle og kjøpe bok! :-)
Attachments
Boklansering Randaberg.jpg
Boklansering Randaberg.jpg (70.54 KiB) Viewed 1217 times
ervold

Erik E wrote:Løp og kjøp :-)
Komplett oversikt over alle tyske installasjoner i Randaberg kommune, med masse gamle & nye bilder + historier fra de som bodde her under krigen!
(To kystfort + en rekke støttepunkter - 300 sider for 300,- Kr + evt porto)

Boka selges kun lokalt, så dere som vil ha bok men ikke er innom Randaberg alt for ofte, send meg PM for bestillingsinfo!
Kun 1000 bøker trykket, så denne kan bli vanskelig å få tak i etterhvert!

Dere som bor i distriktet bør svinge innom og få litt kringle og kjøpe bok! :-)
Hvis hilsnen er fra nåværende forsvarsjef heter han Harald og ikke Hjalmar.
mvh
ervold
Natter

ervold wrote:Hvis hilsnen er fra nåværende forsvarsjef heter han Harald og ikke Hjalmar.
Generalløytnant Hjalmar Sunde var ØKS og norsk representant i NATOs militærkomite før han pensjonerte seg (fra Forsvaret) på midten av 90-tallet...

Edit: Lurer på om han opprinnelig er fra Stavanger (kan evt. forklare hvorfor han er involvert)?
Last edited by Natter on 09 Nov 2010 8:43, edited 1 time in total.
ervold

Natter wrote:
ervold wrote:Hvis hilsnen er fra nåværende forsvarsjef heter han Harald og ikke Hjalmar.
Generalløytnant Hjalmar Sunde var sjef ØKS og norsk representant i NATOs militærkomite før han pensjonerte seg (fra Forsvaret) på midten av 90-tallet...
Det er notert Natter.
mvh
ervold
Natter

La først nå merke til at det står "bind 1" på boken. Det er formodentlig planlagt en serie bøker..?
Erik E
Site Admin

Hallo

Jo... Under innsamling av stoff lokalt med tilhørende intervjuer, så fremkom det visstnok en hel del personfortellinger rundt det sivile livet under krigen og hvordan okkupasjonen virket inn på dagliglivet, så bind to forsto jeg blir den "sivile" delen, mens dette altså er den militære.

Erik
Natter

Boken mottatt i dag. Av en eller annen grunn så jeg for meg et paperback-hefte, så et kvalitetsbind i hardcover på 310 sider var jo en positiv overraskelse :)
Boken er rikt illustrerrt med mange flotte bilder (ikke så rent få er kreditert administrator PDT_Armataz_01_18 ). Åpenbart at en del lokale samlere kjente sin besøkelsestid da tyskerne dro - objektene er formodentlig i private samlinger nå?
KOS
Moderator

Natter wrote:Boken er rikt illustrerrt med mange flotte bilder (ikke så rent få er kreditert administrator PDT_Armataz_01_18 ).
Tittelert 'krigsminnesamler' - som for øvrig låter bedre en det noe belastede 'seriøs bunkerjeger' :D

Boken ser spennende ut ja, gleder meg !

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
aasen

Kjøpte den i dag,har sitt litt på den,veldig bra.Anbefales.
klipp3r

er de på bibiliotekete de selger den ?
T.Knutsen

Boka kan kjøpes av Bokhandleren i Randaberg sentrum dersom Erik E. er tom for bøker.
aasen

Selges også på coop mega butikken.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”