Tipitz fikk tilnavnet Håkøyholmen etter senkingen.Asbjørn² wrote:Tallboy-krater etter bombingen av Tirpitz
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Hehe, hadde vel fokus på litt andre ting en den jevne turisten da kanskje?h-bu wrote:Riktig! Fin tur med hurtigruta i høst. Din tur!

Så til oppgaven. Hvor finner vi OP-en med denne flotte utsikten.
- Attachments
-
- quiz2.jpg (301.29 KiB) Viewed 1249 times
--
Tommy
Tommy
Her på Tarva, tenker jeg. 

- Attachments
-
- P0003111.jpg (77.24 KiB) Viewed 1244 times
Hadde god følelse av at jeg var inne på løsningen der ja...
Hvor finner man denne stillingen? Den har nok også blitt brukt av forsvaret, ser det ut til.
Hvor finner man denne stillingen? Den har nok også blitt brukt av forsvaret, ser det ut til.
- Attachments
-
- IMG_6104.jpg (81.86 KiB) Viewed 1220 times
Ren tipping da jeg ikke har vært der, men lurer på om det er Gråkallen med utsikt mot Trondheimsfjorden? Kan tenke meg det ser noenlunne sånn ut der oppe?
Mvh
Erik E

Mvh
Erik E
Hei Erik
Godt tippet, og rett tenkt!
Det er fra Gråkallen ja.
Godt tippet, og rett tenkt!
Det er fra Gråkallen ja.
Det er jammen meg godt tippa! trudde selv ikke at noen skulle finne ut av denne.
Erik H
Erik H
Flaks 
Her er neste sted ut... Hvor finner vi denne saken? (Ikke kystfort)

Her er neste sted ut... Hvor finner vi denne saken? (Ikke kystfort)
- Attachments
-
- quiz301010.jpg (109.78 KiB) Viewed 1147 times
- werner wernersen
Hei endelig noe jeg kunne svare på.
Denne saken finner vi på Fevik utenfor grimstad. I følge Engelske etterettningsrapporter så ble denne bygget i forbindelse med at det var rekovalens på Strand hotell. Var i hovedsak aktivt frem til 1944.
Werner
Denne saken finner vi på Fevik utenfor grimstad. I følge Engelske etterettningsrapporter så ble denne bygget i forbindelse med at det var rekovalens på Strand hotell. Var i hovedsak aktivt frem til 1944.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson