Prøveopning av Fjell festning

Kystfortene i Hordaland er primært plassert rundt Bergen som hadde status som festningsområde.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
treklogg
Posts: 34
Joined: 10 Dec 2006 15:34
Location: Tofterøy, Sotra
Contact:

Sundag den 9. september, klokka 12-16, vil det i regi av Sotra og Øygarden forsvarsforening verta arrangert prøveopning av Fjell festning som museum. Det vil verta guida omvising i festningen og sannsynlegvis sal av kaffi og noko å tygga på.
Svein Inge
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

treklogg wrote:Sundag den 9. september, klokka 12-16, vil det i regi av Sotra og Øygarden forsvarsforening verta arrangert prøveopning av Fjell festning som museum. Det vil verta guida omvising i festningen og sannsynlegvis sal av kaffi og noko å tygga på.
Har jeg ikke fått med meg. Rart.

Hvor vil omvisningsrunden gå?
Sindre
User avatar
treklogg
Posts: 34
Joined: 10 Dec 2006 15:34
Location: Tofterøy, Sotra
Contact:

Sindre wrote:
treklogg wrote:Sundag den 9. september, klokka 12-16, vil det i regi av Sotra og Øygarden forsvarsforening verta arrangert prøveopning av Fjell festning som museum. Det vil verta guida omvising i festningen og sannsynlegvis sal av kaffi og noko å tygga på.
Har jeg ikke fått med meg. Rart.

Hvor vil omvisningsrunden gå?
Eg sete som vara i SØF, so eg har litt innsikt.. PDT_Armataz_01_18

Skal ikkje sei det sikkert, men eg trur det vert mest ein generell tur i anlegget, mykje som på opa dag.
Svein Inge
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

treklogg wrote:Eg sete som vara i SØF, so eg har litt innsikt.. PDT_Armataz_01_18

Skal ikkje sei det sikkert, men eg trur det vert mest ein generell tur i anlegget, mykje som på opa dag.
Ah. En insider, altså.

Mao. er det tunnellene som åpnes =) vel, håper det går bra med det, og at folk stiller opp. Det har jo blitt betydelig mer trafikk opp og ned veien enn for bare et år siden, så folk er tydeligvis nysgjerrige.

Blir det kjøring, forresten?
Sindre
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

minner om denne....stikker opp og tar noen bilder i dag iallefall :)
mvh Atle M
Post Reply

Return to “HORDALAND”