"God kveld" fra nytt medlem

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
freds4

Hei Forum,

Ville bare si hei, nå har jeg endelig fått registrert meg her på forumet. Har lest masse her allerede, det er tydelig at den sammenlagte kompetansen her er enorm!

Kort om meg selv: Vokste opp i Stavern, hadde Rakke som "lekeplass". Er derfor permanent "ødelagt" og har utviklet en sterk interresse for militærhistorie, "hull-i-fjell" mm. Idag bruker jeg nok mest tid på historiske/"gamle" befestninger. F.eks. dekket vi i sommer Norske Løve, Fredriksten, Bohus, Carlsten/Marstrand, Varberg, og Malmøhus. Er så heldig at samboern min er litt interressert hun og! :D :D

Pendler Oslo/Bodø, og planlegger en kjørtur nedover til sommeren med innlagte besøk på mellomliggende kystfort, vi får se.

Uansett, nok om meg, ville bare si "hei" :-)

Mvh
Fred
TommyG
Site Admin

Velkommen hit. Dersom du er interessert i eldre forsvarsverk, så kan jeg vel anbefale Fossumstrøkets festning 3-4 mil fra Oslo, langs E18 i retning Sverige.
Ellers, så kan det jo fort bli en ganske så lang biltur fra Bodø til Oslo dersom man skal innom en del Kystfort. Er jo ikke akkurat få av de :D
--
Tommy
freds4

Takk skal du ha.
Jeg ser at jeg nok var litt upresis mht reiseplaner, jeg mente kystfort langs RV 17, skulle jeg besøkt alle mellom Bodø og Oslo ville jeg nok trenge laaang ferie :P

Takker for tipset om Fossumdistriktet. Jeg synes det er svært bra at vi har fått "Nasjonale Festningsverk" som ser ut til å faktisk gjøre en bra jobb mht bevaring, ihvertfall de stedene jeg har besøkt de siste par årene. :bra:
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”