Ukeblad Militær historie

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
StigG

Kom over dette magasinet i dag. Kan være noe for krigsinnteriserte.

http://www.mht.no/

De har link til kystfort.com, men jeg kan ikke huske å ha lest om dem her før
MVH

Stig G
Natter

StigG wrote:Kom over dette magasinet i dag. Kan være noe for krigsinnteriserte.

http://www.mht.no/

De har link til kystfort.com, men jeg kan ikke huske å ha lest om dem her før
Med 6 årlige utgivelser (fom 2010) er det ikke ukeblad akkurat, men uansett et interessant magasin (jeg har abonnert siden starten).
Det har også vært omtalt her inne et par ganger. Kan jo nevnes at de hadde med en artikkel av Erik H/ Erik E/ Erling ("Histograf") om Austrått fort i nr. 2/2009.
Erik E
Site Admin

Synes personlig det er alt for lite stoff om Norge....
Med all den spennende historien vi har selv, så burde det ikke være vanskelig å lage magasinet mer "norsk".

Erik
Natter

Erik E wrote:Synes personlig det er alt for lite stoff om Norge....
Med all den spennende historien vi har selv, så burde det ikke være vanskelig å lage magasinet mer "norsk".
Enig. Det virker som stoffvalget henger noe sammen med hvem man får levert artikler fra, og da blir det litt "hummer og kanari" slik sett (må kanskje bli slik også hvis man skal ha litt "bredde" i målgruppen?). Synes likevel det er flere interessante artikler i hver utgave, selv om det også er en del små feil her og der (i en artikkel om Tirpitz hadde de bla. med et bilde fra en bombing av Herdla flyplass og presenterte det som angrep på Tirpitz i Kåfjord).
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”