Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Bolærne,,, utkikken, hovedradaren til bofors-batteriet samt et elektrooptisk sikte/observasjons/målestasjon (korriger meg de som kanEinherjer wrote:Hva ser vi her og hvor er vi?

Hvis jeg har rett i at dette er Bolærne, så er det vel egentlig min tur til å poste i Quizen, men jeg ber andre ta tråden videre, da jeg ikke får pressa no nytt bilde inn her akkurat nå... (ja, jobber med saken

mange bilder av ex-tyske(norsk) anlegg med moderne norsk utstyr for tiden. Burde man poste slike bilder eller er dette utstyr som er inaktivt/kassert?
Erik H
Erik H
Skal ikke si at jeg sitter på fasitsvaret, men i dette tilfellet så er det snakk om Bolærne som er offentlig tilgjengelig og ikke skiltet med fotografering forbudt.Erik H wrote:mange bilder av ex-tyske(norsk) anlegg med moderne norsk utstyr for tiden. Burde man poste slike bilder eller er dette utstyr som er inaktivt/kassert?
KA er jo nedlagt og anleggene ender enten opp som museum eller med total plombering. (Vil også tro at det man måtte røpe ved å avbilde KA-anlegg fra utsiden
er kjent for de som måtte ha en interesse av å vite denslags, Forsvaret ser ikke ut til å bry seg nevneverdig ref. flyfoto som er avsensurert osv.).
Jepp, den er grei. Må bare passe på at vi er på tå hev med slike bilder.
Erik H
Erik H
- Jon-Vegard
Hvor og hva?
- Attachments
-
- 026.jpg (286.7 KiB) Viewed 1278 times
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Kan det være det falleferdige huset på Krikken fort?
Mvh
Yngvar
Yngvar
- Jon-Vegard
Er ett sted innover Oslofjorden.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard