Ny versjon av forumet

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Sindre

Støtter tanken om auto-resize til 900px, men med mulighet for å få opp fullskala-versjonen dersom det ble lastet opp en stor fil. Det er tilfeller hvor 900 pixler ikke er nok.
Sindre
AndersHJ

Hei, kommer tilbake fra helgetur til ett helt nytt forum. Ser bra ut så langt. :)

Mht til bilder er det mange avveininger å ta. Har selv forsøkt å holde 3D ill. på 1024x768 og det dekker behovet bra. Det fleste har også skjermer som vil håndtere dette uten scrolling. Er selv en ”hund” etter høyoppløste bilder men kan da sende en pm for å få disse slik at jeg kan tyde tekst og detaljer. Imidlertid kan tegninger og kart raskt bli uleselige i 1024x768 men de har imidlertid mindre filstørrelse enn bilder. Kan muligens løses ved at større filer pakkes inn i zip eller pdf men jeg er usikker på hva som er best. Hvis mulig kan muligens bilder i 1024x768 vises som de er, mens større vises re-scalert med mulighet for fullsize ved å klikke. Da med en maks bilde størrelse på XXX kb. Det er også viktig å ikke bruke for mye plass i databasen.
Knut Ø.

Du kan forresten lage snø på forumlogoen igjen. Sommeren er avlyst.
SES

eller måske vulkansk aske-drys.
mvh
SES
RasmusTerne

Knut Ø. wrote:Du kan forresten lage snø på forumlogoen igjen. Sommeren er avlyst.
Støttes! Her ligger sementen ennu under 1m. snø :sint:
Sigfred R.
Natter

Man blir jo vant til det meste etter å ha bodd i Bergen en stund, men ble lettere overrasket over -4 og tett snøfall i morges :shock:

Men: Ting endrer seg fort, og nå er det sol og blå himmel og 10 varmegrader :)
Erik H
Site Admin

Nå er det en resize funksjon på forumet som jeg håper virker overalt.

Hvis man går å ser på bildene under panorama så vil de krympe etter at alle bildene har blitt lastet ned.. meeget nytting.

De 2mb må nesten stå.. jeg får heller oppfordre folk til å bruke de muligheter til å endre på størrelsen på de forskjellige software som eksisterer.

Erik H
Attachments
workshop91.jpg
workshop91.jpg (125.63 KiB) Viewed 1140 times
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
TommyG
Site Admin

Erik H wrote:Nå er det en resize funksjon på forumet som jeg håper virker overalt.

Hvis man går å ser på bildene under panorama så vil de krympe etter at alle bildene har blitt lastet ned.. meeget nytting.

De 2mb må nesten stå.. jeg får heller oppfordre folk til å bruke de muligheter til å endre på størrelsen på de forskjellige software som eksisterer.
Kjempemessig. Man trenger jo selvsagt ikke gå amok med gedigne bilder, men det er jo veldig nyttig for enkelte ting, slik som kart og dokumenter ol. som ofte blir litt i minste laget dersom man skal skalere det ned til å passe inn på i bredden.
--
Tommy
TommyG
Site Admin

Mens jeg skrev det forrige innlegget, så la jeg plutselig merke til «[flash] er AV» nede i venstre hjørne. Er det en stor sak å aktivere denne? Hadde jo vært veldig kjekt å kunne lenket youtube-videoer etc direkte inn i innlegg man poster her, istedenfor å lenke til en ekstern side.
--
Tommy
Erik H
Site Admin

Med et nytt forum så blir det jo mange nye funksjoner, men har ikke lyst til å aktivisere alle før jeg har forsikret meg om at det ikke blir mye tull.. ikke det at jeg trur at det er noe spesielt galt med denne type fil(flash).. men heller hva den gjør med med tanke på senere oppgraderinger.. databaser etc. skal i alle fall så litt nærmere på dette så snart som mulig. til helga drar jeg til Åre.. og det blir 0 arbeide med forumet.

Ellers så er denne resizen ganske bra.. den resizer til den bredden man har på internettvinduet. i alle fall i firefox

Erik H
Sindre

Flash kan du vel holde på youtube sine sider. Å embede slike ting her har ikke så mye for seg, føler jeg.

Ellers bra med resize-funksjon! =)
Sindre
Yngvar

Den orange fargen på uleste ting, er ikke spesielt lesbar. Jeg kan liksom ikke slenge et blikk på teksten og så se hva som står der lenger. Kanskje bare sutring fra en brillebruiker?
Mvh
Yngvar
Erik H
Site Admin

Kunne sikkert har vært mørkere, men nå er det ikke jeg som har designet denne stylen. Det er nok noen koder langt der inne på forumet som kan endres på.. men ikke sånn uten videre. ting tar tid.

Erik H
bactuz

Med det samme du fikser eventuelt fargen, så kan du kanskje prøve å gjøre noe med størrelsen også.
Overskriften på kategoriene er jo faktisk mindre og svakere uthevet enn navnet på moderatorene :) Hadde gjort seg med overskriften størst gitt...

Og så savner jeg blåfargen fra det gamle forumet. Synes dette designet ble altfor lyst.. hehe...

Kai
AndersHJ

Ny versjon ser ut til å virke bra, men jeg ble plutselig oppmerksom på at linken jeg har signaturfeltet ikke vises riktig lenger. Kan det ha noe med innstilling av rettigheter å gjøre. Da det ser ut til å virke på Erik H sin.

Det man legger inn signatur står det at url er på.

Det virker hvis jeg poster det samme i meldingsinnhold
Feks
Mvh
AndersHJ
Mine ferdige Sketchup modeller klikk her
Last edited by AndersHJ on 03 May 2010 18:03, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”