Synes det er mye snadder i denne versjonen - og administrator har sikkert like mange nye innstillinger å sette opp og eksperimentere med. Ett par ikoner til svar knapper og kanskje en justering av applikasjonen slik at sidemargene ikke er så markante? Støtter også det som er nevnt tidligere om bedre synlighet av tråder som har nye innlegg; differensieringen framkommer som lite synlig slik som den er nå.
Ellers synes jeg det er helt kurrant jeg som det er nå.
Ny versjon av forumet
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Jon-Vegard skrev:
Sigfred R.
Må vel si det samme. Tror også at jeg savner quote-knappen for å sitere hele innlegg, men kanskje den er her et sted? Også muligheten for å redigere /slette egne innlegg er vel også grei å ha?Men i det hele ser jo forumet litt "friskere" ut. Så med noen justeringer blir vel dette bra.Hei.
Dette må jeg nok venne meg til før jeg kan si hva jeg mener. Vi aldrende menn har ikke så lett å tilvenne oss nye ting, og i hvert fall ikke på data. Savner forresten "svar med henvisning til innlegg"?

Sigfred R.
"Skriv et svar"-knappen var veldig liten, og da jeg trykket meg inn her begynte jeg å lure på om jeg hadde tastet feil adresse.
MEN! Det har kommet sideoversikt nederst i alle trådene, DET har jeg savnet.
Designet har jeg ingenting i mot, positivt med oppdateringer. Stå på!
MEN! Det har kommet sideoversikt nederst i alle trådene, DET har jeg savnet.
Designet har jeg ingenting i mot, positivt med oppdateringer. Stå på!
Sindre
Støtter innlegg vedr. svar- og sitat-knapper (sistnevnte er i alle fall et must), ellers har jeg ingen ting å pirke på så langt 
Om det visuelle skal fikses på, så er kanskje grønt og grått farger som passer bedre til forumets hovedtema?

Om det visuelle skal fikses på, så er kanskje grønt og grått farger som passer bedre til forumets hovedtema?
Hmm... jeg skulle endre litt på innlegget, og da fant jeg plutselig noe å pirke på likevel: Knapp for å redigere innlegg bør føres opp på "to-do" listen rett før knapp for "siter" 
Ser også at "Se aktive emner" gir null resultat, men dette er kanskje en funksjon som må aktiveres/ krever en ny indeksering av databasen el.?
Savner også den gamle forsiden, med bla. prioriterte emner, men det kommer kanskje en portalløsning el. når admin får oversikten..?

Ser også at "Se aktive emner" gir null resultat, men dette er kanskje en funksjon som må aktiveres/ krever en ny indeksering av databasen el.?
Savner også den gamle forsiden, med bla. prioriterte emner, men det kommer kanskje en portalløsning el. når admin får oversikten..?
skriv et svar fant jeg ikke med en gang så den kunne gjærne vert en uthevet knapp. og må nok også si meg enig med natter i at grønt og grått nok passer bedre
men nå skal jeg ikke bli alt for negativ her, vi skal jo faktisk være takknemmelige for den jobben erik h (og sikkert noen medjelpere) gjør for dette forumet! 

ow
Jeg er veldig glad i blå og"navyblue" passer veldig bra til MKB sine batterier
Dette designet heter eTech og er den som er mest oversikkelig. forumet fyller hele skjermen og bildene har "god plass"
I dag er det muligheter til max 2000 px bredde for bilder. Av og til er det kjekt med store kart på forumet.. men for det meste ønsker jeg at man forholder seg innenfor 1000 px. bruker selv max 900 px.
Knappene ble ikke som jeg tenkte.. de skulle være på norsk men det er noe feil.. eller jeg får ikke den norske language pakken for dette forumet til å virke. har vært på phpbb.com og ser at det er flere som har problemer. Derfor måtte jeg sette forumet til engelsk.. vi får se hvor kjapt jeg får til den norske. edit... jukset litt
Jeg går i alle fall ikke tilbake til den første versjonen
så ut som et takras.
Vel, tar gjerne flere tilbakemeldinger, mens jeg jobber videre med å sette opp alt.
Erik H

Dette designet heter eTech og er den som er mest oversikkelig. forumet fyller hele skjermen og bildene har "god plass"
I dag er det muligheter til max 2000 px bredde for bilder. Av og til er det kjekt med store kart på forumet.. men for det meste ønsker jeg at man forholder seg innenfor 1000 px. bruker selv max 900 px.
Knappene ble ikke som jeg tenkte.. de skulle være på norsk men det er noe feil.. eller jeg får ikke den norske language pakken for dette forumet til å virke. har vært på phpbb.com og ser at det er flere som har problemer. Derfor måtte jeg sette forumet til engelsk.. vi får se hvor kjapt jeg får til den norske. edit... jukset litt

Jeg går i alle fall ikke tilbake til den første versjonen

Vel, tar gjerne flere tilbakemeldinger, mens jeg jobber videre med å sette opp alt.
Erik H
Hej Erik,
Det er et rigtigt flot og brugervenligt lay-out, med mange fine nye funktioner.
mvh
SES
Det er et rigtigt flot og brugervenligt lay-out, med mange fine nye funktioner.
mvh
SES
Greit nok, og som marineoffiser bør jeg vel være fornøyd ogsåErik H wrote:Jeg er veldig glad i blå og"navyblue" passer veldig bra til MKB sine batterier

Kommer det ny funksjonalitet for automatisk reskalering/komprimering av bilder, eller må dette fortsatt gjøres manuelt før opplasting?Erik H wrote:I dag er det muligheter til max 2000 px bredde for bilder. Av og til er det kjekt med store kart på forumet.. men for det meste ønsker jeg at man forholder seg innenfor 1000 px. bruker selv max 900 px.
Fint at knappene er på plass. Så lenge man vet hva som er hva, fungerer ting greit, men de kunne gjerne vært større/ mer lesbare...Erik H wrote:Knappene ble ikke som jeg tenkte.. de skulle være på norsk men det er noe feil.. eller jeg får ikke den norske language pakken for dette forumet til å virke. har vært på phpbb.com og ser at det er flere som har problemer. Derfor måtte jeg sette forumet til engelsk.. vi får se hvor kjapt jeg får til den norske. edit... jukset litt
PS: Liker at smilefjes nå kommer inn på markørposisjon, og ikke til slutt i posten (en irritasjonsfaktor tidligere)

+1TommyG wrote:Fint at man får utnyttet hele vindusflaten, istedenfor et lite frimerke midt på siden
Ser ut til å bli veldig bra
Jeg tror muligens du må gjenoppbygge søkeindekset til forumet. Det er vel en del av prosessen i forbindelse med oppgradering fra phpbb2 til phpbb3. Før det er gjort, så får man ikke søkt etter innlegg som er lagt inn på forumet før oppgraderingen.
Er vel en funksjon i forbindelse med vedlikehold på admin-siden, vil jeg tro.
Er vel en funksjon i forbindelse med vedlikehold på admin-siden, vil jeg tro.
--
Tommy
Tommy
Da fungerer også søk igjen.. og det var bra! takk for tilbakemeldingene.
Jeg skal tenke litt på dette med automatisk resize. Hvis jeg finner en mod (mod er en modifikasjon eller en script som man kan implementere i forumet) som lar bildene f.esk resizes til max 900, men lar brukeren klikke på bildet hvis man ønsker større.. så hadde det vært noe. Det blir litt kjedelig hvis bare små bilder kommer inn, men det er nok bra løsninger på dete området også.
Knappene er litt små og skal se hva jeg kan gjøre. Disse knappene er lagt inn i selve designet og forandre på dette kan ødelegge for noe annet. bare glad vi har skikkelige knapper for nytt innlegg og skriv svar etc.
Jeg er meget fornøyd med denne stilen selv om jeg savner det andre designet noe veldig.. det er nesten som det ble slutt med dama... gikk på byen.. fant en "one-nighter" (for de som husker første grusomme design
) , men havna på søstra til slutt
E
Jeg skal tenke litt på dette med automatisk resize. Hvis jeg finner en mod (mod er en modifikasjon eller en script som man kan implementere i forumet) som lar bildene f.esk resizes til max 900, men lar brukeren klikke på bildet hvis man ønsker større.. så hadde det vært noe. Det blir litt kjedelig hvis bare små bilder kommer inn, men det er nok bra løsninger på dete området også.
Knappene er litt små og skal se hva jeg kan gjøre. Disse knappene er lagt inn i selve designet og forandre på dette kan ødelegge for noe annet. bare glad vi har skikkelige knapper for nytt innlegg og skriv svar etc.
Jeg er meget fornøyd med denne stilen selv om jeg savner det andre designet noe veldig.. det er nesten som det ble slutt med dama... gikk på byen.. fant en "one-nighter" (for de som husker første grusomme design

E

Det er nå en limit på 5 quotes pr. innlegg.
ikke det at jeg skal ta bort gleden med å quote innlegg, men det er nødt til å være en grense og syns 5 er ok. Grunnen ligger i at man kan quote hverandre ihjel og det er ikke alltids bra.
Erik H
ikke det at jeg skal ta bort gleden med å quote innlegg, men det er nødt til å være en grense og syns 5 er ok. Grunnen ligger i at man kan quote hverandre ihjel og det er ikke alltids bra.
Erik H