Ny versjon av forumet

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Erik H
Site Admin

Da har jeg sitter opp en hel natt med "hired gun" phpBB gun fra England og nå har forumet siste versjon av phpBB 3

Om jeg liker denne nye stylen på forumet er jeg ikke sikker på, men var ikke mange lange stunden jeg fikk tid til å velge ut en passende "kropp".

Alt er også helt nytt for meg.. administrasjonspanel.. etc. jeg kommer nok til å bruke tid på å sette meg inn i dette, men det er fint å se at oppdateringen gikk unna på en 4-5 timer.

ironisk nok var det første tråden en spam... det virker som jeg er nødt til å bruke vår Engelske venn litt til....

Kom med tilbakemelding.

Zzzzzzzzzz Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
bactuz

Jeg synes det ser bra ut jeg Erik :)
Klart det er litt annerledes enn det vante gamle, men vi blir vel vant med dette også snart. Jeg er bare strålede glad for at det nå går an å bla til neste side nederst på siden jeg :) Sikkert andre fine nye ting også, men har ikke fått kikket gjennom så mye ennå.

Bra Erik! Det var kanskje på tide.... hehe...

Kai
EspenS

:bravo
Christian B

:bra:

Men det gjenstår litt finpussing ser jeg, skriv svar-knappen" er bare tekst, forumet (evt. brukerne) må bytte til sommertid, og i Opera så ser forumet noe sammentrykt ut.

Men supert at det kom en ny versjon av forumet :bravo
Jon-Vegard

Hei.
Dette må jeg nok venne meg til før jeg kan si hva jeg mener. :? Vi aldrende menn har ikke så lett å tilvenne oss nye ting, og i hvert fall ikke på data. :rodme: Savner forresten "svar med henvisning til innlegg"?
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard

Hva menes med og hvilken funksjon skal venn/uvenn ha på profilsiden? Mangler også mulighet for å redigere innlegg som er postet. Dette er ikke kritikk eller noe slikt, men sier fra at ser at ting mangler. Uansett så kommer det nok etter hvert. PDT_Armataz_01_18 :bra:
Mvh.
Jon-Vegard
Erik H
Site Admin

Det er selvsagt en hel del som er nytt og så er det en del som er forandret siden sist, men jeg har ikke hatt tid til å finjustere noe ennå og jeg er egentlig ikke fornøyd med selve layouten.

Blir flere runder hvor jeg prøver og feiler. det er veldig mye som er nytt for meg og det vil ta en tid før jeg rekker over.

men bare fortsett å skrive kommentarer da he he.. leker meg med farger :-D

Erik H
ole w

he he, her var det mye nytt å venne seg til :oops: men den nye sia ble ganske rå. applaus erik h :bravo
ow
Knut Ø.

Litt uvant ja men det går seg sikkert til.
Men, en liten ting; jeg har litt problem med å skille enkelte farger, og foretrekker derfor farger med sterke kontraster. Tenker på de symbolene med piler som angir om det er nye innlegg i forumet/topicen. Er det mulig å endre fargene i disse? Nå angir blått at det er nye innlegg, og grått(?) at det ikke er nye innlegg. Jeg har litt problem med å skille disse, litt etter hvilken pc jeg er på og skjerminstillingene. Kunne en brukt to totalt ulike og sterke farger her...? F.eks. en mørk og en lys?
Erik H
Site Admin

Jeg trur det kan være mulig å forandre på fargene på pilene etc. men jeg er på leit etter en annen design til forumet så jeg kommer ikke til å gjøre noe med dette.. (da må jeg håndtegne nye piler etc. i photoshop)

kommer til å bruke mye av helgen til å finjustere på forumet, men som dere skjønner så har jeg leiet inn en phpbb ekspert fra England for dette. Selv om han kom litt seint på banen en hva jeg ønsket så var han veldig effektiv når han jobbet. vi brukte vel 6-7 timer på dette i natt. Det er mye igjen og en god del arbeide som "hired gun" skal fortsette med. Nå er sjansen for å komme med de "ultimate" forslagene til forskjellige løsninger på forumet!

Gikk vel med en 150 inaktive medlemmer i natt også... de ble rett og slett slettet!

Erik H
bactuz

Helt enig med Knut Ø. Vanskelig å se om det er nye innlegg... Fint om det kunne skilles litt mer mellom de symbolene som er der....
ole w

må si meg enig med knut.ø jeg og. likte oransje bedre. er det en mulighet for å få til en symbolforklaring på sidene?
ow
Erik H
Site Admin

ja, jeg leser, forstår og responderer med at pilene skal endres, men har mye annet å jobbe med nå. Dette vil ikke bli endret før lørdag/Søndag. Design er ikke en del av forum-software.. jeg har ingen muligheter til å endre dette selv.

Erik H
Erik H
Site Admin

Jeg kommer til å endre en del på design fortløpende.. noen av kategoriene vil bli endret for å teste dette. Jeg jobber med å få tak i et mer proff design, men beklagelivis så eksisterer ikke Terayon designet vi hadde fra før på denne versjonen. husker jeg betalte 80 dollar for denne. Det er selvsagt mange gratis design templates der ute, f.eks denne som vi bruker nå, men jeg er ikke fornøyd med hvordan det ser ut når bilder skal vises.. skjønner ikke hvorfor det er så mye plass på venstresiden.. helt bortkasta.

Nytt og proft design kan selvsagt også være gratis, men 50-100 dollar er ikke mye hvis kvaliteten er bra. Det er jo penger som har kommet via donasjoner.. og de går rett tilbake til forumet! de som ikke har mulighet til å bruke paypal kan også donere rett på konto til 86505031255. små beløp kommer en lang vei, men håper dere ikke trur jeg er grådig. hobbyen som bunkerjeger er selvsagt kostbar, men av og til går det veldig mye tid foran pc + at jeg betaler eksperter for at dere skal få en best mulig opplevelse på forumet. i fremtiden vil det også bli knyttet en database mot f.eks google maps.. spennende, men med slike løsninger så må man nesten ha en phpbb ekspert, men mye av dette kan også kombineres med forumets it-ansvarlig TommyG.

ErikH
Henning Dalsvåg

Spennende med den ny designen her på forumet :bravo
Mvh Henning Dalsvåg
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”