Lurer på hvilket fort dette er .
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Dette er en 3/4 tonn Dodge. eller kvarting som den populært ble kalt. Willys og samme produsert av ulike fabrikanter er mindre (kun fire seter og med reservehjulet bak).JohnnyTh wrote:Willys jeep. eller en Ford GPW (som er det samme som en willys mb) Er jo topp bil til sånt.
Jeg bruker denne
da kan man ta med seg 7 venner. JEg har hatt mange turer til varnes fort i denne.
Johnny
ervold
Vet ikke helt om det er meg du hendvenner deg til men dette er som du sier en 3/4 dodge. Betenelsen er WC-52. MEn orginalt er dette en WC-55 den har altså hatt kanon montert bakpå. men disse ble fjernet allerede under krigen.
Wc 55 er produsert i litt over 5000stk wc 52 100 000+ stk
Jeg har nå resturert bilen og idag ser den sånn ut

Mye blprat i denne tråden nå. jeg ber om undskyldning for å stjele tråden. men er dette som er min store lidenskap:)
Wc 55 er produsert i litt over 5000stk wc 52 100 000+ stk
Jeg har nå resturert bilen og idag ser den sånn ut

Mye blprat i denne tråden nå. jeg ber om undskyldning for å stjele tråden. men er dette som er min store lidenskap:)
millitære biler er jo kjempegøy! sånn bortsett fra elendiwagen da! var fullstendig klar over att de har forskjellig produsenter, og var av forskjellig format. ingenting kan måle seg med lyden av en kvartingmotor i oppoverbakke. bortsett fra gamle dunk dunk båtmotorer
foresten så ble jo kvartingen kjempefin! sikkert mye arbeid, men resultatet ble jo deretter. det er bra det finnes slike ildsjeler som deg som tar vare på bilene! ser du er medlem av hmk, på treffene deres er det jo mye snadder og se på! var på treffet i 2004, gikk der med en slags ærefølelse og bare drømte. må få sitte på en gang vis vi møtes! 

ow
Takk for skryt. Kvartingen er foresten merket som kjøretøyene til den "norske" 99 bat.
Anbefale alle som har interesse for norsk krigshistorie å ta en titt på denne siden.
http://www.99thinfantrybattalion.org/index.htm
Er endel ukjent krigshistorie som står der.
Johnny
Anbefale alle som har interesse for norsk krigshistorie å ta en titt på denne siden.
http://www.99thinfantrybattalion.org/index.htm
Er endel ukjent krigshistorie som står der.
Johnny