Et lite mysterium?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Helt enig, og med seriøs tenkte jeg på at vi er oppegående nok til og vite hva man kan og ikke kan gjøre, tenkte ikke på at man er så seriøs at man ikke kan fortelle en vits i et lystig bunkerlagJeg vil tro at risiko for straffeforfølging vil oppleves som et noe større problem enn faren for at man skal bli oppfattet som useriøs (useriøs er vel uansett et for svakt uttrykk i denne sammenhengen...)?

Så er jo spørsmålet ifm straffeforfølgelse.. hvis man ikke vet hvem som tok bildet, hvordan skal noen kunne bli straffet? Blir det da Erik H som må tygge tørt brød ei stund fordi han sitter med ansvaret for forumet? mest nærliggende er kanskje at man risikerer at forumet må stenges?
MVH
Roar Handberg
Dette har jeg definitivt ingen kompetanse på, men jeg mener å ha lest noe om at eier/ administrator av et forum har sk. "redaktøransvar"? Det har vel vært noen saker hvor man har gått på tilsvarende rolle i tilfeller hvor det er lagt ut nakenbilder av kjendiser ol. i forum, så jeg antar at det er en viss presedens for dette. "Vet ikke" er vel ikke særlig aktuelt heller, da man alltid vil vite hvem som lastet opp bildet, og da vil jo en etterforskning kunne avdekke hvem som evt. tok det (begge vil vel ligge dårlig an skulle jeg tro...).rhandber wrote:Så er jo spørsmålet ifm straffeforfølgelse.. hvis man ikke vet hvem som tok bildet, hvordan skal noen kunne bli straffet? Blir det da Erik H som må tygge tørt brød ei stund fordi han sitter med ansvaret for forumet? mest nærliggende er kanskje at man risikerer at forumet må stenges?