Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Hei Erik
Det er min standard utrustning på slike turer(Leica antenne-trimble differensiell mottaker og en fujitsu tablet pc). Har økonomisk kartverk i bunnen .Legger inn punkter og kommentarer etter hvert som jeg kommer over stillinger. Får korrigering fra kystfyrene og oppnår en nøyaktighet på
under 1 meter ligger normalt på 50 cm. I enkelte tilfeller må jeg bruke totalstasjonen som jeg styrer via pc og radiomodem.
Det er min standard utrustning på slike turer(Leica antenne-trimble differensiell mottaker og en fujitsu tablet pc). Har økonomisk kartverk i bunnen .Legger inn punkter og kommentarer etter hvert som jeg kommer over stillinger. Får korrigering fra kystfyrene og oppnår en nøyaktighet på
under 1 meter ligger normalt på 50 cm. I enkelte tilfeller må jeg bruke totalstasjonen som jeg styrer via pc og radiomodem.
-
Eeeh...akkurat ja ... hm, ble litt imponert der ja !Bjornar Nybrott wrote:Hei Erik
ErikD
- werner wernersen
Hei
må nesten stille spørsmålet flere lurer på.
hva koster den rakkeren da?
Werner
må nesten stille spørsmålet flere lurer på.
hva koster den rakkeren da?
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Her kommer neste spørsmål,
hvilket kystfort ?
Thomas
hvilket kystfort ?
Thomas
- Attachments
-
- Spørs.jpg (131.84 KiB) Viewed 1270 times
-
Hei werner.
Vet du hva du skal ha, kan du få det ganske mye rimeligere på ebay enn å kløpe det i Norge nytt for 25-30000. Nytt leica 500 får du i norge for ca 50000. Har ikke kostet meg mere enn noe over 6000. Tablet pc i Norge er rådyrt, men hendig.
Vet du hva du skal ha, kan du få det ganske mye rimeligere på ebay enn å kløpe det i Norge nytt for 25-30000. Nytt leica 500 får du i norge for ca 50000. Har ikke kostet meg mere enn noe over 6000. Tablet pc i Norge er rådyrt, men hendig.
Er vel ikke vanlig "pakke" det der ? Sist gang jeg var borti noe sånt Reodor Felgen utstyr var når jeg var med noen arkeologer for å kartfeste noen krigsminner.Det er min standard utrustning på slike turer(Leica antenne-trimble differensiell mottaker og en fujitsu tablet pc). Har økonomisk kartverk i bunnen .Legger inn punkter og kommentarer etter hvert som jeg kommer over stillinger. Får korrigering fra kystfyrene og oppnår en nøyaktighet på
mvh
Paul S.
Har ikke vært på HKB 61/973 Tysnes,men synes omgivelsene kan stemme med dette fortet?Thomas L wrote:Her kommer neste spørsmål,
hvilket kystfort ?
Thomas
Sigfred R.
Gratulerer, du har vunnet, din tur...RasmusTerne wrote:Har ikke vært på HKB 61/973 Tysnes,men synes omgivelsene kan stemme med dette fortet?Thomas L wrote:Her kommer neste spørsmål,
hvilket kystfort ?
Thomas
Sigfred R.
Thomas
På hvilket kystfort finner vi denne kaien?
Sigfred R.
Sigfred R.
- Attachments
-
- Kai.jpg (58.47 KiB) Viewed 1153 times
Ikke så veldig langt nord tror jeg, HKB 20/974 Dönnes ?
Thomas
Thomas
Dønnes (Nordøyvågen) er riktig! Flott lite kystfort.Thomas L wrote:Ikke så veldig langt nord tror jeg, HKB 20/974 Dönnes ?
Thomas
Skal vi gi "søringene" en sjanse nå?

Sigfred R.
Vi kan trekke oss ut av Nord Norge. Denne bør være veldig enkel, så førstemann...
Hvor er vi?
Thomas
Hvor er vi?
Thomas
- Attachments
-
- Ikke i Nord Norge.jpg (144.97 KiB) Viewed 1073 times