The Bunker

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
StigG
Posts: 441
Joined: 17 Aug 2008 22:35
Location: Finnsnes

Milevis fra noe fakta program, men grei skrekkfilm for de som har sett spøkelser i tyske tuneller PDT_Armataz_01_13

SHOWTIME i kveld
23:00The Bunker
(The Bunker) Britisk grøsser fra 2001. Set in 1944, a platoon of German soldiers take refuge in an underground bunker. As night draws in, a series of increasingly bizarre and horrifying events unfurl, leading ultimately to a terrifying game of cat and mouse in a maze of tunnels. Are the soldiers being stalked by enemy soldiers, or have the demons from their past finally caught up with them? Medvirkende:Jason Flemyng, Andrew Tiernan, Christopher Fairbank. Regi:Rob Green.
MVH

Stig G
User avatar
Natter
Posts: 6387
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

StigG wrote:Milevis fra noe fakta program, men grei skrekkfilm for de som har sett spøkelser i tyske tuneller PDT_Armataz_01_13
Grei nok om man har tilgang til den aktuelle kanalen, men ikke verdt å bruke penger på DVD'en etter min mening (noe jeg dessverre gjorde for noen år siden...) PDT_Armataz_01_18
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

hvilken kanal? PDT_Armataz_01_11
ow
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

StigG wrote:SHOWTIME i kveld
Ligger i Get, opptak på PVR'en ;-)

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

too bad PDT_Armataz_01_09 har ikke den.
ow
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

les heller boken... mye mer spennende...
men det er alltid tøft med en film hvor handlingen skjer i en bunker.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
RasmusTerne

Sjekk også ut "Outpost" fra 2007. Handlingen foregår inni og utenfor en tysk bunker.Tror nok Wirkola hentet litt inspirasjon til "Død snø" her.
Sigfred R.
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Kjøpte The Bunker på VHS for en del år siden og den var grei nok å se.
Så en dag fant jeg Outpost på DVD på Bunnpris og kjøpte den, men må si at makan til dårlig film har jeg vel tidligere ikke sett!! PDT_Armataz_01_05
Den såkalte bunkeren er vel egentlig ikke innspillt i en bunker slik jeg husker den. En ser ingen ting som en er vant til å se i en tysk bunker.. Sikkert innspillt i en kjeller et sted PDT_Armataz_01_18 og med litt klipping å ser det fort ut til å være ute i skogen.
C. Hoff
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

RasmusTerne wrote:Sjekk også ut "Outpost" fra 2007. Handlingen foregår inni og utenfor en tysk bunker.Tror nok Wirkola hentet litt inspirasjon til "Død snø" her.
Sigfred R.
Ja den fikk jeg med meg på TV1000 her om dagen. Grei underholdning. Bunkeren derimot var definitivt ikke noe som minner om det vi er vant med....
RasmusTerne

c_hoff82 wrote:Kjøpte The Bunker på VHS for en del år siden og den var grei nok å se.
Så en dag fant jeg Outpost på DVD på Bunnpris og kjøpte den, men må si at makan til dårlig film har jeg vel tidligere ikke sett!! PDT_Armataz_01_05
Den såkalte bunkeren er vel egentlig ikke innspillt i en bunker slik jeg husker den. En ser ingen ting som en er vant til å se i en tysk bunker.. Sikkert innspillt i en kjeller et sted PDT_Armataz_01_18 og med litt klipping å ser det fort ut til å være ute i skogen.
Nei, "Outpost" ligger nok neppe på topp 20 over se-verdige filmer.Men så var jo den bunkeren meget "Bunker z.b.W. :D
Sigfred R.
mariuslepsøe
Posts: 23
Joined: 08 Mar 2009 21:16
Location: Os i hordland

Finnes det flere filmer i samme kategori? Som handler om bukere og sånn?
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

"Der Untergang" fra 2004 foregår mye i Der Führerbunker.
JornN
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

JornN wrote:"Der Untergang" fra 2004 foregår mye i Der Führerbunker.
Å sammenligne «Der Untergang» med «The bunker» må vel være en av de verste sammenligningene jeg har vært bort for filmer, med tanke på kvalitet på filmen etc :D

Men man, om man definerer kategori som «filmer fra andre verdenskrig», så er det vel strengt tatt ikke feil ;-)
--
Tommy
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Nå var vel ikke spørsmålet en oppfordring til å komme med andre filmer av samme kvalitet, men andre filmer innenfor kategorien "bunkere".
JornN
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”