Er det tyskere eller nordmenn dette?
Dolmen.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Kan det være en 15 cm SKL 45?
Erik H
Erik H
Hva kan man si? Selvfølgelig helt korrektludvig wrote:Hei Rasmus Terne ,
* 10,5 cm SKL/45 in MPLC/06
* 2/511 Harstad - Süd ( Stangnes Fort )
* 1950 - årene
* jfr Klar til Strid side 284
Mvh
ludvig

Sigfred R.
Er Klar Til Strid å få kjøpt noe sted? Har søkt på nettet, men fant ikke noe.ludvig wrote:Hei Rasmus Terne ,
* 1950 - årene
Mvh
ludvig
Ole
ULKA (Ret.)
-
En flott bok utgitt i 1999 av Kystartilleriets Offisersforening.Ole wrote:Er Klar Til Strid å få kjøpt noe sted? Har søkt på nettet, men fant ikke noe.ludvig wrote:Hei Rasmus Terne ,
* 1950 - årene
Mvh
ludvig
Ole
ULKA (Ret.)
Tar for seg det meste av kystfort , festninger og artilleri i ca 800 år !!!
ErikD
Sist jeg sjekket hadde KOF stadig et restopplag, men de var ivrig på å bli kvitt dem og skulle vel sende alt til FMU om jeg ikke tar feil. Mener å erindre at Erik H bestilte noen til "Krigsbunkeren" (sjekk egen tråd om bøker), men jeg vet ikke om han fikk noe derfra (vet av erfaring at de involverte i KOF ikke er de raskeste til å respondere...).Ole wrote:Er Klar Til Strid å få kjøpt noe sted? Har søkt på nettet, men fant ikke noe.ludvig wrote:Hei Rasmus Terne ,
* 1950 - årene
Mvh
ludvig
Ole
ULKA (Ret.)
Jeg bestilte 2 kopier fra KOF for så sent som 1 måneds tid siden. Har ikke faktisk mottatt bøkene enda, men fikk iallefall beskjed om at de skulle sende 2 til meg. Men, som du sier, TTTNatter wrote:Sist jeg sjekket hadde KOF stadig et restopplag, men de var ivrig på å bli kvitt dem og skulle vel sende alt til FMU om jeg ikke tar feil. Mener å erindre at Erik H bestilte noen til "Krigsbunkeren" (sjekk egen tråd om bøker), men jeg vet ikke om han fikk noe derfra (vet av erfaring at de involverte i KOF ikke er de raskeste til å respondere...).Ole wrote:Er Klar Til Strid å få kjøpt noe sted? Har søkt på nettet, men fant ikke noe.ludvig wrote:Hei Rasmus Terne ,
* 1950 - årene
Mvh
ludvig
Ole
ULKA (Ret.)

--
Tommy
Tommy
Har en knippe bøker som står i hylla... Er vel meningen at de skal gå til Team Kystfort medlemmer, men siden jeg ikke har starta den klubben ennå så kan jeg vel selge noen av disse her og nå.
Tar Kr. 385,-.. Pr stk. Er du i Trondheim sparer du porto, ellers blir det sendt med en norgespakke kr. 115,-.
Dette tilbudet er bare for et begrenset periode, blir ikke markedsført lengre enn Kystfort Quizen. Dette er i alle fall en solid bok med et helt kapitel om 1940-1945.
Send PM, legg med navn, adresse og mobilnr. (just in case)
Erik H
Tar Kr. 385,-.. Pr stk. Er du i Trondheim sparer du porto, ellers blir det sendt med en norgespakke kr. 115,-.
Dette tilbudet er bare for et begrenset periode, blir ikke markedsført lengre enn Kystfort Quizen. Dette er i alle fall en solid bok med et helt kapitel om 1940-1945.
Send PM, legg med navn, adresse og mobilnr. (just in case)
Erik H
- Attachments
-
- klartilstrid.jpg (49.53 KiB) Viewed 1168 times
-
Hvor er dette fra? Ja, det er en plass i Nord.
Navnene på kartet er Lillebø og Myrlund.
Jeg står i Igel Bertha.
Klarer noen denne legger jeg ut hele Lageplan for batteriet.
Navnene på kartet er Lillebø og Myrlund.
Jeg står i Igel Bertha.
Klarer noen denne legger jeg ut hele Lageplan for batteriet.
- Attachments
-
- Kystfort_quiz.jpg (698.79 KiB) Viewed 1140 times
Last edited by Bjornar Nybrott on 03 Jan 2010 13:36, edited 1 time in total.
-
Hva er dett for slags utstyr ? Noe GPS liknende greier ?? Tydligvis enkelte virkelig proffe folk her !!
ErikD
Du er vell ved Bergsfjorden i Berg kommune?
Tyskerne bygde kystfort ved Lillebø i 1942.
Fortet fikk navnet HKB 22/972 Berg ?
Thomas
Tyskerne bygde kystfort ved Lillebø i 1942.
Fortet fikk navnet HKB 22/972 Berg ?
Thomas