Ukjent bygning/industribygg?

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Skulle hatt hjelp til å plassere denne bygningen....
Mursteinsbygning med uvanlig høye vinduer, kan se ut som en verkstedshall eller lign. i første etasje?
Bildet følger en Lot på 30-40 bilder fra Sørlandet - Kristiansand - Farsund - Jøssingfjord, men kan naurligvis ikke garantere at dette bildet faktisk er i Norge...
Attachments
ukj-bygg.jpg
ukj-bygg.jpg (62.15 KiB) Viewed 364 times
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Ser ikke ut som en norsk byggning PDT_Armataz_01_18
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Ikke i første øyekast, men har en del til felles med gamle kraftverk, trafostasjoner og slikt... Vil ikke avskrive det HELT enda ;-)

Erik
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Det første jeg tenkte var huset til Quisling, nå Holocaustsenteret. Jeg fant ingen bra bilder av det på nettet å sammenligne med.
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Asbjørn² wrote:Det første jeg tenkte var huset til Quisling, nå Holocaustsenteret. Jeg fant ingen bra bilder av det på nettet å sammenligne med.
Det der er ikke Gimle nei. Og lastebilen til venstre ser ut (jeg sier ser ut) som en Volvo "snutebil" fra 45 til 48 mod.
ErikD
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Syns nesten dette ligner mer på en slags klosterbygning. Tårnet til høyre og bønne-/kirkerom i den store bygningen.
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Takk for gode forslag - Her er resten av bildet.... PDT_Armataz_01_04

To ex-franske FT-17 med tysk merking - Rimelig sikkert at bilde da er tatt i løpet av 1941... Garasjene bak, bil på bukker, lastebil og stridsvogner.... Lurte først på om dette har vært brukt som verksted, men er ingen kjøreporter - Ihvertfall ikke på fremsiden.
Attachments
bygn2.jpg
bygn2.jpg (62.02 KiB) Viewed 213 times
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”