Jag har dessutom gett ut ett antal böcker om svenska befästningar (Per-Albinlinjen, Blekinge, I Per Albinlinjens fotspår samt Muskö-en öärlogsbas i berget). Under våren 2006 utkom dessutom boken MILITÄR UTFLYKT! en guidebok över militärhistoriska utflyktsmål i Sverige. Boken omfattar ca 800 sevärdheter. Mottagandet blev enormt och boken har sålt i stor upplaga. Nu arbetar jag, tillsammans med min kollega Jan-Erik Ohlsson, med del 2 som även skall innehålla sevärdheter från Danmark, Norge och Finland.
Jag behöver er hjälp med att prioritera sevärdheterna i Norge. Vad skall finnas av de tyska befästningarna? Kravet på att listas i boken är enkla:
1. Sevärdheten måste vara lätt tillgänglig och öppen för allmänheten
2. Sevärdheten måste ligga inom tidsperioden 1600 - våra dagar
3. Sevärdheten skall vara av allmänt intresse, dvs inget unik regelbau som endast finns i detta exemplar osv.. ni förstår säkert vad jag menar.
Sjävl kan gå mil i reg för att se en bunkeranläggning men detta är kanske något som inte delas av den större allmänheten

Så är med andra tacksam för alla tips och råd om vad som skall finnas med i boken. Är du intresserad av hur den tidigare såg ut så finns den på min hemsida www.bunker.nu , klicka på aktuell bok
Hälsningar
Leif H