Splittet fra http://www.kystfort.com/forum/topic3173.html#30516
------------------------------------------------------------------------------------
det forsvinner også 2 luftvernstillinger ved sveamark i stjørdal kommune nå straks. disse ligger da i bakken på venstre side ned mot langstein kai. pga ny jerbane skal disse nå bort. så kunne jo kanskje vært greit for de som ikke har fått sett begge to å ta seg en tur.
Åsenfjorden
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Bortsett fra 3 bolighus i Stjørdal (plan for disse er ikke beskrevet), er det vel ikke nevnt noe annet i tilknytning til Åsenfjorden i UOA'en til Skifte for 2010..??AYF wrote:Åsenfjorden er jo så spesiell i krigshistorien,så her må jo mest mulig bevares,ta en prat med "de rette herrer"
nå skal det sies at åsenfjord ikke tilhører stjørdal kommune.men levanger kommune. jeg nevnte bare disse 2 stillinger. da de ikke synes på bilder fra området.men at de er der og blir fjernet er liten tvil om. de er meget synlig fra vei nå, de ligger kun ca 15 meter fra e6. men har vært skjult av kratt og skog i mange år. dette er nå fjernet for å rydde vei for den nye jernbanen gjennom området.. gravemaskiner en nå ca 200 meter fra stedet de ligger og disse vil forsvinne i løpet av få dager. har ikke selv sett skiftes plan. da den bryr meg svært lite. uansett hvor skifte er/kommer.så følger de ikke den opprinnelig plan uansett.men er mer interisert å få fjernet alt som kan kalles militær relatert. for min del kan de ansatte i skifte brenne en hvis plass.
Greit nok, jeg skjønte bare ikke relevansen siden tråden omhandlet Skiftes planer (utenom nevnte boliger i Stjørdal, er det kun lagre på Steinkjersannan som inngår i disse pd).mikke wrote:nå skal det sies at åsenfjord ikke tilhører stjørdal kommune.men levanger kommune. jeg nevnte bare disse 2 stillinger. da de ikke synes på bilder fra området.men at de er der og blir fjernet er liten tvil om. de er meget synlig fra vei nå, de ligger kun ca 15 meter fra e6. men har vært skjult av kratt og skog i mange år. dette er nå fjernet for å rydde vei for den nye jernbanen gjennom området.. gravemaskiner en nå ca 200 meter fra stedet de ligger og disse vil forsvinne i løpet av få dager.
Ser ikke noe poeng i å fyre opp enda en av disse meningsløse "brenn Skifte" trådene (i en annen tråd har jo PaulS skrevet et glimrende - og ikke minst saklig - innlegg vedr. prosessen ift. avhending av anlegg, hvor Skifte eiendom kun er en utøvende aktør). Mht. Skiftes UOA for 2010 finner du forøvrig link til den i første post...mikke wrote:har ikke selv sett skiftes plan. da den bryr meg svært lite. uansett hvor skifte er/kommer.så følger de ikke den opprinnelig plan uansett.men er mer interisert å få fjernet alt som kan kalles militær relatert. for min del kan de ansatte i skifte brenne en hvis plass.
PS: Viktig og være klar over at Skifte Eiendom kun avhender forsvarets eiendommer. At kommuner og private fjerner ting i tillegg er en annen sak (man må mao. ikke rette baker for smed, eller hva det nå heter...

Dette var bad news! det som er ekstra artig med disse stillingene er at det eksisterer blider av den ene mens den var operativ, nå vil man bare ha bildene igjenmikke wrote:nå skal det sies at åsenfjord ikke tilhører stjørdal kommune.men levanger kommune. jeg nevnte bare disse 2 stillinger. da de ikke synes på bilder fra området.men at de er der og blir fjernet er liten tvil om. de er meget synlig fra vei nå, de ligger kun ca 15 meter fra e6. men har vært skjult av kratt og skog i mange år. dette er nå fjernet for å rydde vei for den nye jernbanen gjennom området.. gravemaskiner en nå ca 200 meter fra stedet de ligger og disse vil forsvinne i løpet av få dager. har ikke selv sett skiftes plan. da den bryr meg svært lite. uansett hvor skifte er/kommer.så følger de ikke den opprinnelig plan uansett.men er mer interisert å få fjernet alt som kan kalles militær relatert. for min del kan de ansatte i skifte brenne en hvis plass.

MVH
Roar Handberg